Hur gick det sen,då?

Ja, nu har det gått ett par dagar sedan jag skrev något inlägg, men det betyder inte att jag legat på latsidan med bloggen. jag har försökt byta lite bakgrund osv, men eftersom jag inte tycker det finns någon färdig, som jag vill ha, har jag försökt mig på att fixa lite på egen hand. Med MYCKET blandat resultat. Inget som ni märker av, vilket ni ska vara glada över.... Nåja, ni kommer ju märka när jag lyckas :)

Jo, i onsdags var jag på ortopeden med mitt knä, och det resulterade i - INGENTING! Man gör inget år den förkalkning jag har, om man inte har hakningar/låsningar. Det smärtar när brosket så att säga "mals" mot förkalkningarna, men smärtan avtar när det "mals" så det blir jämnar ytor. Denna malning gör att det emellanåt blir inflammationer, så för att summera en lång, tråkig utläggning, kan man säga att anpassa aktiviteterna efter ditt knä, är antiflammatoriskt/värktabletter. Det är början till artros. jag kanske blir kallad till artrosskola. Fortsätter jag ha besvär, kan jag höra av mig igen. Vad f-n tror dom jag har sökt läkare för...
Själv har jag bestämt mig för att köra på som vanligt, tills det absolut inte går mer, så nu ska jag börja träna ordentligt, som jag har funderat på, fortsätta äta mitt nyponpulver och värktabletter, så får vi se hur det går.

Nu känns det iofs klart bättre, än innan jul, men det kanske är för att jag inte går upp till tredje våningen på jobbet flera gånger/dag (har ju varit ledig), och det är ju faktiskt att anpassa aktiviteten. Blir svårt att förklara för chefen att jag inte vill jobba högst upp i det hus som inte har hiss...

Nåja, det finns de som har det värre!

Har igår och idag haft läger på Väderstad Herrgård med klubbens ungdomsprojekt, som ungdomarna själva kallar för Väderstadlyftet, eftersom klubben heter Väderstad Hästsportklubb, och att vi fått hjälp med pengar från Idrottslyftet. Det har varit två jätteroliga dagar med ett gäng underbara ungdomar, som både tränat uppsuttet, lärt sig lite om tömkörning, lagat mat ihop, diskuterat tränings-och tävlingsupplägg samt tyckt till och funderat över det här med etik och moral.
Ni kan följa projektet på en blogg, som ungdomarna startat: www.vaderstadlyftet.blogg.se 

Nu ska jag ta lite kaffe och sedan börja plocka bort julen lite här hemma. Suck, varför är det så tråkigt att plocka bort alla tomtar m.m., som verkar ha förökat sig sedan man plockade fram dem. Vet inte om jag ska ta ner adventljusstakarna oxå, eller om jag ska låta dem stå kvar ett tag till. Det blir ju så mörkt när man tar ner dem. Hur gör ni, tar ni bort allt på en och samma gång, eller har ni kvar ljusstakarna/stjärnorna i fönstren? 

Ha det bra därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0