Tisdag 15 mars 2011

Varit hemma från jobbet igår och idag. Någon magbakterie. Mådde illa på natten mellan söndag och måndag, och i går morse satt jag mest på toa. Trodde jag skulle kunna gå till jobbet, så jag fixade iordning mig, men efter att jag fått rusa in på toan, när jag skulle släppa hästarna, fick jag tänka om.
Fick ett husmorstips från kära mor, om att röra ut potatismjöl i lite vatten och dricka. Urk! Godare drinkar har jag druckit! Men jag fick i mig två sådana på förmiddagen, och fanken vet om det inte var det som gjorde att magen lugnade ner sig. I alla fall kände jag mig klart bättre framåt eftermiddagen.
Stannade ändå hemma idag, för min kära kollega ville intye att jag skulle komma och smitta ner henne...
Sanningen att säga, så åt jag inte särskilt mycket igår heller, så idag har jag "ät-tränat" min mage. Kunde bara få i mig lite youghurt i morse, och för någon timma sedan åt jag en knäckemacka. Verkar funka! Men jag är inte särskilt hungrig, men det är ju ingen nackdel. Effektiv bantningsstart...

Ska gå ut och ge hästarna lunchhö om en stund. Ska nog passa på att ta av dem täckena en stund oxå, nu när det är så fint väder. Skönt för dem att få rulla sig lite utan täcke.

I kväll ska jag försöka åka med Bozetti till ridhuset igen. Gick så bra i söndags. Jag tömkörde och sedan tog vi in henne i stallet och gjorde iordning henne. Sen fick hon stå i Fixans gamla box, medan Lina tränade för Jossan. det gick jättebra att ha henne där i ett par timmar. Hon skötte sig utmärkt!

Nej nu ska jag ut en stund till hästarna och i det fina vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0