Varmt

Idag har det varit sååå varmt på jobbet. Tyckte det var klibbigt hela tiden. Hjälper ju inte att öppna fönstren, för luften har ju stått still, precis.
Har haft planering hela förmiddagen, och det går åt. Mycket pappersarbete med semesterschema på barnen, och överlämning till fritidsklubben inför hösten, för de barn som börjar i 4:an, och inte ska gå kvar hos oss. Känns vemodigt, tycker jag. Men de brukar komma och hälsa på sina "gamla" fröknar.

Stannade till på Sharpman på hemvägen och köpte 2 rullar elrep till. Per har tagit bort allt gammalt idag, och satt upp nytt runt hela hagen. Det var lite dåligt med el här och där, så det behövdes.

Lina har ridit Fixan här hemma för första gången, ikväll. Hon red i hagen och det gick bra. Det var bara Bosse som stod i stallet och skrek hela tiden. Hon är så larvig ibland. Om hon hade varit ensam inne, hade jag förstått det, men Kalle var ju oxå där. Ston!
I morgon är det dags igen, att åka till Bitte med henne och kolla om vi ska seminera en gång till. Klockan 10 ska vi vara där, så både Lina och jag har ett par timmar ledigt. Tur att man har en underbar kollega som tar hand om mina elever, som jag skulle haft idrott med. Tack K!
Tänkte släppa ut hästarna tidigt, så de hinner vara ute en sväng innan. Brukar vara lugnast så. Dessutom hinner man göra klart i stallet då oxå.

I morgonkväll har vi sommarfest på jobbet, och då ska vi till Trädgårdskafferiet. Där är så himla mysigt, både butik/café/restaurang. Det är vår personalförening som fixar med det, så vi vet inte mer än vart vi ska. Trevligt!

Nej nu väntar sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0