Lilla gumman

Tidigt igår morse (04.15) släppte Per ut hästarna. Vi hade tänkt släppa dem en stund innan vi skulle åka med Bosse, så hon hann vara ute lite, men vi hade inte planerat riktigt så tidigt. Men Per vaknade och då passade han på att släppa dem. Jag tog in dem vid 6-tiden och käkade frukost innan jag gick ut till stallet igen.

Lastade vid 6.45 och fiskade upp lina på vägen. Strax före halv åtta var vi framme på stationen och fick komma in direkt. Lilla Bozetti tyckte det var otäckt att bli seminerad. Tror hon undrade vad vi höll på med. Hon är ju van vid ultraljudet, men själva semineringen var ju något nytt. Hon var väldigt spänd, men jag stod framme hos henne och fick klappa och prata med henne. Det hela avlöpta bra och odramatiskt, men jag tyckte lite synd om henne. Hon har ju ingen aning om vad som komma skall...
I alla fall skötte hon sig exemplariskt. Ikväll ska vi tillbaka och kolla henne.

Igår kväll blev vi bjudna till några vänner på grillning. Mycket gott! Det blev en fantastisk kväll, varm och helt vindstilla. Vi satt ute länge och pratade och njöt.

Idag blev det lite sovmorgon. Jag har grejat med lite av varje, papperarbete m.m. Vid lunchtid kom P med hö. Ett helt gäng storbalar rullade vi in på logen. Smidigt!
Vi tar inte hem Fixan idag. Hon får stanna ett par dagar till, som sällskap åt E:s häst, som är på genomresa i Östergötland några dagar.

Just nu slöar jag lite, kollar lite onlineresultat från Strömsholm emellanåt också. Tror jag ska sätta på en kopp kaffe, faktiskt. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0