Långhelgen

har nu börjat. Så härligt att vara ledig i 5 dagar.  Idag har Lina och jag varit i Linköping och shoppat lite. Vi var först på Ikea och Ikanohuset. Sen blev det en snabb sväng till Elgiganten, Skopunkten och Rusta. När vi kom hem till Lina stod det en familj och väntade på mäklaren, för de skulle titta på gården. Vi visade dem runt lite, och när de åkte tog vi en fika med Per som kommit för att hjälpa Lina med någon grej på tv:n. Sen blev det ÖoB innan vi åkte hem till oss. Vi köpte markiser till stallet där, för ynka 125 kronor per styck. Nästan lika billigt som den solfilm vi brukar sätta upp på rutorna för att hålla stallet lite svalare på sommaren. När vi kom hem satte Per upp en av dem. Blev jättebra.

Ikväll åkte Lina och iväg med Bozetti till Bitte, för att kolla brunst på henne. Idag var det på gång, så det är dags att seminera henne på lördag morgon. Sååå spännande! Hingsten vi valt, heter Canterbury 1226, och är en tysk hingst, som i år står på stuteri Markebäck i Askersund. Hingsthållare är Elin Lundgren, dotter till en av mina kollegor.

Ni kan läsa om Canterbury här och vill ni se film på honom kan ni kolla här. Njut!

Nej nu ska jag hoppa i säng. Tänkte jag ska upp skapligt imorgon och få lite gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0