Brunst

Ikväll åkte vi och kollade Bozetti. Nu är hon på gång med brunst igen, så på torsdag är det dags att seminera igen. Troligtvis blir det ävrn seminering på lördag. Då är det dags för tävling med Fixan...
Men jag pratade redan ikväll med veterinären som sa att vi kunde komma redan 07.15 på lördag om det blir så att hon ska semineras då oxå. Sen har jag pratat med tävlingsledaren i Mjölby, där tävlingen är, och Lina ska få en senare start i en av klasserna (startar i nuläget strax efter 9) för att vi ska hinna. Tur att det är nära både till seminstation och tävlingen. Ja, ja, vad vore livet utan hästar?......Förmodligen mycket lugnare och mycket billigare.
Men förmodligen inte lika kul och mysigt!

Fixan fick gå lite dressyr på A och J:s bana idag. hon var fin, men tyckte nog liksom sin pilot, att det var VARMT! Imorgon har hon en vilodag.

Nej nu ska jag umgås lite med mannen i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0