Blött

Nu tycker jag att det regnat tillräckligt här! Det startade igår kväll och har hållt på sedan dess, med olika styrka. Allt är ju dyngsurt nu och hagarna är leriga. FY!
Eftersom Fixans bakskor var aningen lösa igår, har självklart en av dem lossnat i hagen idag. Ingen sko på höger bak. Naturligtvis var min kära hovslagare i Stockholm idag och kommer hem sent i kväll, så inte kunde vi åka upp till honom och få den påslagen. Hoppas på att göra det imorgon efter träningen. Så det blev att åka till ridhuset idag, för att hon skulle ha mjukt underlag. Men hon verkade inte besvärad av det, som tur var.

I går var vi hos Nina och red på hennes fina bana, och passade på att fika. Ska bli jättekul att ha läger där i helgen. Lovar att ta kort och lägga upp här, så ni får se hur fint det är där.

Denna helg har mest bestått av arbete vi datorn. Jag har uppdaterat klubbens hemsida lite, jobbat med redovisningen av vårt Idrottslyftprojekt och fixat lite inför midsommarfesten som vi ska ha här. Kan tyvärr inte avslöja något eftersom några av gästerna brukar vara här och läsa.

Det blir mycket att hinna med i veckan som kommer. Jossanträning, läger med jobbet i två dagar, midsommarfest och avslutningsläger i två dagar med ungdomarna i idrottslyftet. Mycket mat blir det oxå att fixa, eftersom jag lovat fixa maten till helgens "ridläger". Men det blir oxå väldigt skoj, tror jag.

Nu ska jag käka lite pop corn. Var så sugen så jag var tvungen att poppa en kastrull.
Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0