Torsdag 13 januari 2011

Strax efter att jag kommit till jobbet i morse, satte vi igång att blåsa upp massor av ballonger. Sen ut till matsalen och satte upp dem och blåste ut lite serpentiner. Det var nämligen "nyinvigning" av vår matsal idag. Köket har renoverats under en tid, så vi har käkat på papptallrikar osv, eftersom det inte har gått att diska där. Vi hde lovat att våra barn på Ugglan skulle sjunga några sånger för de gamla, som bor på äldreboendet som är i anslutning till vår matsal. Det gick jättebra, och var mycket uppskattat. Tidningen var på plats och fotograferade oxå. Får se om det står något i morgon.

Ikväll har jag som vanligt tillbringat en stund ute i stallet, och sedan blev det lite mat när lina kom hem. Hon stannade på Sjöhagen hos Fixan på hemvägen, som hon brukar.

Nu har jag legat en stund på spikmattan, för jag har ett molande litet ryggskott, som hängt i ett tag. Ska se om det kan släppa lite med spikmattans hjälp. Det är så jobbigt när man har lite känning då och då, och dt inte släpper. Men nu håller vi tummarna.

I morgon är det sista jobbdagen för denna vecka. Ska bli skönt med lite helg. Ska försöka hinna med att pyssla ihop lite kort då.

Godnatt på er!
Nej, jag blev så avslappnad och såsig av spikmattan, så nu tror jag att jag försöker sova, faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0