Söndag 9 januari 2011

Idag är det isgata överallt, så promenaden med Bozetti, ställde jag snabbt in. Funderade på att åka till ridhuset istället. Det slog vi oxå ur hågen, för det var ingen idé, med så halt väglag. Ingen anledning att riskera något. Så hon har "bara" motionerat sig i hagen idag.
Däremot åkte vi till Fixan och Lina red henne. Sen satt jag upp. Premiärtur blev det. Jag har inte suttit på henne innan. Fina Fixan! Det blev lite skritt och ett par varv i trav, bara för att testa. På tok för långa stigläder och iförd joggingbyxor och mina goretexskor. Men det kändes bra. Blev riktigt sugen på att rida ordentligt, så vi får väl se här framöver.

Imorgon blir det jobb, och sedan är planen att åka med Bosse till ridhuset för skritt och 2 minuter galopp. Hoppas att väglaget är något bättre...

Ser ju att ni är en del som är här innepå bloggen och kollar. Är lite nyfiken på om det bara är vänner och bekanta, eller om några av er är helt "främmande". Vore jättekul om alla lämnade kommentarer och om ni som oxå bloggar, adressen till er blogg så jag kan besöka er. 

Godnatt folk, det är arbetsdag imorn...

Kommentarer
Postat av: Ida

Mig känner du ju :)Hade dig på bloglovin' och såg till min glädje att du börjat igen!



Härligt med premiärtur! Vi får kopiera MR's "Ladies Trophy" och starta en ny tradition! mer om det på mötet kanske?!



Kram

2011-01-10 @ 07:57:02
Postat av: Helen

Hej Betty

Vi läser din blogg varje dag.

Kram Helen

2011-01-10 @ 09:02:00
URL: http://www.stuterigryet.com
Postat av: Anonym

Även din mamma har varit inne o läst.

2011-01-11 @ 14:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0