Söndag 2 januari 2011

På morgonen Skulle jag gå en sväng med Bosse, och hade tänkt gå i hagen, för det är snorhalt överallt annars. Men det gick ingen vidare - inte för mig i allafall. Alldeles för mycket snö. Jag höll på att ramla omkull, hann ju inte med Bozetti alls. det blev till att prova på vägen ändå. Och faktiskt gick det riktigt bra. Vi hade ju broddar båda två, så det märktes inte att det var halt. Så vi fick vårt lilla träningspass. Hon har fått vila två dagar nu, efter att ha "tränat" 4 dagar i sträck innan, och 3 av dem var under ryttare. Få se vad det blir i morgon. Vi ska ju börja galoppträna lite nästa vecka om vi tycker det verkar ok. Det blir 1 minut galopp i varje varv, och sedan hålla koll på hur leden svarar på det. Funkar det så ska vi fortsätta med det i ett par veckor och succesivt öka på med extra intervall på 1 minut/varv. Hoppa, hoppas att det funkar. Annars får man backa tillbaka. Vi har ingen brådska.

Nu kom Lina hem oxå. Hon har varit på Sjöhagen och ridit Fixan. Vi flyttade henne dit i onsdags. Lina vill ha tillgång till ridhus nu under vintern, och det fanns en plats, så det blev ett enkelt beslut.
Fixan har vi precis satt igång efter ett par veckors vila, och hon var värre att sätta igång än Bosse. Hoppar och skuttar, och vill helst galoppera... =) En hetlevrad dam det där.

Nej nu ska jag rensa i någon garderob eller nåt, tror jag. Fått lite inspiration av Lina, som gjort om i sitt rum. Målat väggarna, köpt ny säng och ny hylla. Blev kanonfint.
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0