Söndag 16 januari 2011

Har varit i ridhuset med Bozetti idag. Hon var superduktig i galoppen båda varven. Även när det rasade massor av snö i omgångar från taket, blev det inte mer än lite race och ett par skutt.
Fixan fick jogga lite i longerlina idag. Imorgon börjar ju Jossanträningarna igen. Kul!

Jag har hunnit en kortare promenad idag oxå, och legat på spikmattan. Riktigt skönt, för sitt eget välbefinnande.

Nu ska det bli lite fika här och ikväll är det styrelsemöte i Väderstad Hästsportklubb.
På tal om fika, så var det några här som var sååå sugna på något gott till kaffet och inget finns det i huset. Så då bakade jag snabbt mina specialmuffins, som ni sett bild på innan. De går så snabbt att göra. Här har ni receptet, de är mjölkfria oxå förresten:

1,5 dl vetemjöl
2 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
2 ägg
1, 5 dl rapsolja eller flytande margarin

Blanda alla ingredienser och skeda upp i formar. Grädda i 6-8 min i 225 grader.

Idag tog jag lite strössel på innan gräddning, och sist tog jag en bit after eight. Har även tryckt i lite kolasås/chokladsås när jag tagit dem ur ugnen. Man kan hitta på lite vad som helst. Du kanske själv har ett annat tips.

Nej nu är det fika!

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt att jossans träningar drar igång igen! jag fortsätter med Lotta. Funkar toppen! de där muffinsen lät inte fel... men nu är det slut med sånt för min del. För varje 10 kg jag går ner har J lovat mig en fin present. Närmsta målet är ett par röda ridbyxor, nästa ett par nya ridstövlar... Får se hur långt jag kommer :/ Nu är det beach 2011 som gäller!!!

2011-01-16 @ 19:20:15
Postat av: Betty

Ja, du Ida, det är samma här. Bara att kämpa på med kilona, men ibland får man unna sig något, för man får inte bli fanatisk. Har själv tidigare gått in för det så man blir helt manisk, och på gränsen till osocial. Det är bra med lagom av allt. Här är det promenader som gäller, så säg till om du vill hänga på.

2011-01-16 @ 22:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0