Måndag 17 januari 2011

Så har arbetsveckan startat igen! Jobbade till 16 och åkte sen direkt till Sjöhagen, för ikväll började träningarna för Josefine igen. Vi har fått tillfälle att hyra Sjöhagens ridhus, så Jossan kan komma och ha träningar där. Nio stycken ryttare är det som ska träna, mellan 16.30-21.30. Lina oxh Fixan var andra ekipaget ut. Naturligtvis var Fixan lite studsig och hoppig i början, rasade ju kite från taket oxå, som hon kunde låtsas bli rädd för. Men sen slappnade hon av, och var jättefin. Lina fick beröm av Jossan för sin sits idag, den var mycket bättre, tyckte hon. Ett par riktigt fina byten blev det oxå, så det var kul.
Vi stannade kvar en stund och tittde på några fler som red, och jag tror att alla var nöjda. Tyckte alla hästarna såg fina ut, och det bådar ju gott, med tanke på att det är säsongens första träning.

Imorgon ska vi åka med Bozetti, så hon får galoppträna lite igen. Nu är det ju riktigt bra på vägarna oxå. Vår grusväg är nästan helt ren från snö och is. På flera åkrar har snön försvunnit så man ser stora fläckar av jord/gräs. Underbart! Hoppas att det inte kommer mer snö nu. Jag vet att ni tänker att det bara är januari, men jag hoppas ändå.

Nej nu blir det att läsa en stund.
Tjingeling på er!


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad är det för galoppträning ni gör med Bozze-bus?

2011-01-18 @ 09:50:41
Postat av: Anonym

Lova att jag får boken efter dig.......



Kicki H

2011-01-18 @ 17:17:25
Postat av: Betty

Ja, Kicki, du ska få boken efter mig. Lovar...=)

2011-01-18 @ 21:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0