Måndag 10 januari 2011

Förbannade vinter och IS! Tror jag blir tokig. Det blev vila för Bosse idag oxå. Känns inte ok att slira ut, ifall det händer något. Det är is i princip hela vägen här hemma och på stallplan, samt sista vägen till ridhuset oxå. Vill inte att det ska hända varken häst eller oss något. Skulle vara typiskt om hästen skadade sig på något annat vis nu, så vi tar det säkra före det osäkra. Vi har som sagt ingen brådska...

Idag har jag jobbat, och det var riktigt kul. Skönt att komma in i vanliga banor igen. På morgonen hade jag idrottslektion, men eftersom killarnas omklädningsrum renoveras, kunde vi inte vara i idrottshallen, så jag bestämde redan innan jul att vi skulle ut och åka pulka idag. Typiskt att det blivit så isigt nu. Trodde att det skulle vara rena isen för barnen att åka på, men det var riktigt bra. Det var mycket uppskattat, och barnen var verkligen fantastiska. Eftersom jag har halva 3A och halva 3B tillsammans i idrott, betydde det att jag gick med 25 barn till pulkabacken, själv. Men alla barnen var så duktiga när vi gick iväg, så det var absolut inga problem, varken på dit-eller hemvägen, eller i backen. Det är så kul!

På fritids i eftermiddag har det varit mycket Skip-Bo spel. Ett jätteroligt kortspel som jag verkligen kan rekommendera.

När jag slutade klockan 16 idag, åkte jag hem och gick ut i stallet och grejade. Avkopplande att bara rykta och fixa lite med hästarna. Sen blev det lite slötittande på tv, faktiskt, och inte mycket mer vettigt gjort idag.

På tal om att göra vettiga saker, tänkte jag passa på att visa lite av de saker jag pysslade till jul. Några ljus och en tändsticksask, som jag dekorerat. På ljusen har jag stämplat på vit serviett (på ett lager av servietten) och sedan "brännt" fast på ljuset. Håll till godo...

 






Här har jag klippt ut motivet från en tryckt serviett, och sedan satt fast på ljuset.
Tycker dessa tomtar är såå söta.




Nej, nu ska jag maila iväg dagordning till styrelsemötet som vi ska ha på söndag. 
Ha det gott alla ni därute och kram på er... 



Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Väldigt j-a isigt ute, man kan ju knappt gå ut!

Förstår det är jobbigt att ta ut hästen med detta uderlag.

Såg att det skule ske fotografering av familje medlemmar, ska det skickas till tidning eller läggas ut ngn bild på bloggen?

Skule vara kul att se i så fall!

Vad snygga ljus du dekorerat, det har jag aldrig gjort ngn gång. Det sista ljuset, kan man säga "decopage" gjort eller?

Halka omkring lugnt och kram

/Eva-Marie

2011-01-11 @ 13:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0