Tisdag 8 februari 2011

Jaha, så gick det några dagar utan bloggande. Igår blev det jag som fick rida Fixan på Jossanträningen, för Lina var sjuk. Det var jättekul! Jag räknade ut att det var ca 8 månader sedan jag red, och då var det mini-KM på Blondie. Men som sagt, det blev ett riktigt pass igår. Mycket lösgörande i trav och skritt först, sedan lite galopparbete, och mot slutet lite öppnor. Hon lossade riktigt bra, även i vänster, där hon ibland blir lite rak och stark.
Lina var fortfarande sjuk idag, så jag åkte bort till Sjöhagen och joggade Fixan lite. Ridning 2 dagar i rad! Jösses, var ska detta sluta? Men kul är det! Befarar att jag kommer ha rejält med träningsvärk i morgon. Hade lite idag, men inte så mycket som jag trodde jag skulle ha. Men mitt ryggskott blev ju inte bättre, i och för sig inte sämre heller. Har så fruktansvärt ont på framsidan av höften och ner i ljumsken och benet. Har faktiskt ringt och fått en tid hos naprapaten i morgon. Få se vad han säger.

I söndags var vi med Bosse i ridhuset och körde vårt lilla pass med galopparbetet som vi brukar. Det gick jättebra! Vi skulle åkt idag oxå, eftersom vi försöker göra det varannan dag, men eftersom Lina var sjuk, fick vi ställa in det. Jag vill inte åka själv, och sen blev det även tight med tid, för jag slutade inte förrän 17 idag.

Nej nu ska jag sova lite! Ha det tills vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0