Fredag 18 februari 2011

Nä, nu har det gått lite för många dagar sedan jag skrev här. Jag har varit helt slut på kvällarna när jag kommit hem, så jag har inte orkat med någonting. Det tar på krafterna att hela tiden ha ont. Har inte blivit av med ryggskottet ännu. Det har ju gått ner i vänster ljumske som sagt, och det gör fruktansvärt ont emellanåt. Var hos sjukgymnasten/naprapaten i tisdags igen, och han konstaterade att det var något bättre. Men i onsdags var det sju resor värre när han hållt på med mig. Åh, jag lipade på morgonen innan jag åkte till jobbet. Usch! Men igår och idag har det varit lite bättre. Om det beror på tabletterna jag knaprar eller om det verkligen är bättre, vet jag uppriktigt inte. Hoppas att det är så att det är bättre. Ska fortsätta med värme, stretch, antiinfl. gel och tabletterna, och sedan tillbaka på onsdag. Är det inte klart bättre då, ska jag ringa läkare, så får de kolla höften, tänker jag. Det gör ont i ett område runt det och ner i ljumsken.

Nej, nu ska jag inte beklaga mig mer!

Bozetti har fått lite ofrivillig vila nu, som ni förstår. Det är ingen fara, för vi har bestämt att vi ändå ska ta det riktigt lugnt med igångsättningen. Men jag har berättat för henne varför, så hon har tagit saken i lite egna händer och galopperar omkring lite i hagen. I lugn, rytmisk galopp. Hon är bara så häftig, den hästen. Det är faktiskt så att hon förstår att jag inte kan gå eller göra saker lika fort nu. Hon går lugnt bredvid in och ut från hagen, men väl i hagen, tar hon sina galopprundor.

Fixan rider Lina på som vanligt, och hon har verkligen utvecklats. Hon är rund och fin i hullet, och går riktigt bra hela tiden nu. I måndags var hon superfin på Jossanträningen. Så det ska bli spännande när tävlingssäsongen drar igång. Första tävlingen är 5-6 mars, på klubbens egna tävlingar.

Måste också berätta att Magnum (Linas D-ponny, som vi sålde hösten 2008) ska säljas. Det ligger annons på honom på Hästnet. Jag vet inte hur jag känner för det. Men mest skönt. tror jag. Jag hoppas att han blir såld till någon som verkligen är intresserad av hästar och förstår att det är levande varelser, och inga maskiner, som man kan skita i om man tröttnar. Någon som förstår vikten av kontinuitet i ridningen, och att samspel och förtroende mellan en häst och hans ryttare inte bara skapas från hästryggen. Det krävs lite annat också, ompysslande och kärlek t.ex. Så vet du någon som vill ha en snygg D-ponny, med mycket power och energi, som kan användas både till hoppning, dressyr och fälttävlan, är han perfekt. Lina tävlade ju bara dressyr med honom sista åren, men han har gått även hoppning och fälttävlan.

Nu ska jag njuta lite av att det är helg, och denna helg har vi inte så mycket inplanerat. Det är skönt.
I morgon kommer Ida och Jonas hit, för Ida ska bekanta sig med Equipe programmet, som vi använder i sekretariatet på tävlingarna. Sen ska vi käka tillsammans. Trevligt!

Ha det så gott tills vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0