Frost

Morgonstund har guld.....
Hästarna ute och stallet klart! Skönt, för idag är det lite annat att styra med, eftersom vi har det traditionsenliga nyårsfirandet att förbereda.
Även idag är det en underbar morgon, alldeles vindstilla och frost på marken. Här har vi nu -4,2 grader. Friskt och skönt!

Kvällens meny är inte mycket att fundera över, för vi (gästerna och vi) har en gång bestämt att vi kör i princip samma, för det är så gott. Förrätt: kräftsoppa och örtbröd, huvudrätt: Jonas viltgryta, potatisgratäng och sallad. Det är egentligen bara efterrätten som vi varierar, och i år har jag tänkt att bjuda på Leilas royalpaj med bär, och vaniljsås till det.

Sen brukar vi alltid spela paketspelet, och något annat sällskapsspel. det har varit Brainstorm, Besserwisser, På spåret, för att bara nämna några. Det är åttonde året i rad, som vi firar nyår här, med i princip samma gäster. Det har tillkommit några under årens gång. Tyvärr är det två av gästerna som inte kan komma idag pga maginfluensa. Jättetråkigt! Även våra stockholmskompisar som skulle kommit för första gången, kan inte komma heller. Men vi åtta som är här ska nog kunna fira in det nya året som vi gjort tidigare.

Nästa gång jag skriver, kommer jag presentera ytterligare en av våra hästar, nämligen Bozetti, även kallad Bosse. Som en liten försmak, bjuder jag på en typisk Bossebild:



"Flughuva är inget kul att ha på sig! Den tar jag av mig!"

GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0