Blåst och regn

Usch, idag har det inte varit kul att vara utomhus! Kraftig blåst och regn till och från. Både igår och idag har hästarna fått sitt morgonhö inne, och sedan fått gå ut. Det går inte att lägga ut hö, för det bara blåser omkring. helt värdelöst.
Ibland undrar jag hur våra hästar är, för så fort vi visar oss ute, kommer de i full fart och står vid grinden och vill gå in. De älskar att få gå in i sitt stall, även om de bara varit ute ett par timmar, så kommer de så glatt med in om man tar in för att göra något med dem.

På förmiddagen kom mamma, Sandra och Smilla hit en sväng, på fika. Smilla fick sig även en ridtur på Kalle, som tyckte det var riktigt roligt, tror jag, att ha en liten tjej ridandes barbacka, på ryggen. Smilla var jätteduktig, trots att det blåste och ven runt öronen på henne.

När gästerna åkt, körde Per och jag in till Mjölby för att handla. Det gick riktigt smidigt, så nu är allt färdighandlat inför nyårsfesten oxå. När vi kom hem, gjorde jag klart efterrätten, som ska serveras på nyårsafton. Avslöjar inte än vad det blir, mer än att det är ett av Leilas recept, som kan förberedas och frysas in i förväg, för att sedan gräddas när det blir dags.

På eftermiddagen kom Cicci hit, så vi jobbade med att stämma av lite med klubbens räkenskaper. Fika blev det förstås oxå, och lite annat prat. Det var längesedan vi träffades, så det var kul att ses.

Ikväll har jag fixat lite i stallet med hästarna, och plockat in lite schabrak som jag börjat tvätta. Fixan har haft vilodag idag, och igår var vi hos Nina och hon tömkörde Fixan. Det var verkligen kul att se, för Fixan jobbade på jättebra. Vi ska dit med henne imorgon oxå, för att hon ska jobbas på töm igen. Nina hjälper mig, eftersom Lina är borta ett par dagar, och jag är ju som sagt lite justerad i mitt knä, så jag har svårt att klara det själv, och Nina är verkligen jätteduktig på det här med tömkörning. Rida är tyvärr inte att tänka på i nuläget för mig. Längtar verkligen till på onsdag när jag ska till ortopeden, och se om de kan fixa till det.

Nej nu ska jag lägga mig och läsa lite tror jag. Fick en bok av Mons Kallentoft, som jag inte läst, i julklapp.

Tjing




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0