Duktiga tjejer

Igår var vi i Tollstad och hejade på vårt ponnylag Div III i hoppning. Vilka tjejer! De var ett av fyra lag till omhoppning (av 13 eller 14 lag). Tyvärr räckte det inte riktigt till placering, men en hedrande fjärdeplats. Dessutom vann de priset för högsta stilpoäng! Grattis tjejer!!!

Vi var nere i Mjölby på morgonen innan tävlingen, och fixade med Bosse. Lina skrittade och travade litegrann, och det funkade kalas. Bozetti är inte halt. Det känns jätteskönt! Sen var vi nere efter tävlingarna och gick en sväng med henne oxå.

I morse ringde Jossan vid 7, och frågade om Lina kunde jobba där nere, för en av personalen var sjuk. Så då fick Lina fart. Det blev att fordra, släppa ut hästar mocka, ta in hästar och fordra mest hela dagen. På eftermiddagen, fick hon ta hand om "Hästis" oxå, eftermiddagsverksamheten som drivs där.

Hon hann även med att rida både Bosse, och Jossans häst, Tigris. Full dag alltså. Hon kom hem vid 18.30 ikväll. Så hon sover nu...
Imorgon blir det jobb först nere på Mjölby och på eftermiddagen är hon uppbokad på Vasaskolan.

Jag ska på utbildning imorgon. Inte genom jobbet, utan hos SISU. Jag ska bli utbildare i Idrottonline, så jag ska på en heldagsutbildning i Linköping imorgon. Ska bli jättekul!

Har varit hos tandläkaren idag, och det var inte lika kul. Hade en tid för att byta en gammal lagning, som spruckit. Hu! Jag som har tandläkarskräck. Usch! Jag tyckte det gjorde ont, trots bedövning. Dyrt är det oxå! Ont när bedövningen släppte, hade jag, och tycker jag är liksom öm i munnen fortfarande. Tycker inte om!

Nej nu ska jag gå och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0