Helgen slut

Jaha, så är helgen slut. Men nu är det bara 4-dagars vecka. Skönt! Sen är jag ledig i 10 dagar. Mmmmm!

Gårdagens kalas var som vanligt jättetrevligt. Alltid lika kul att träffa släkten. Jag fick ett dubbelt våffeljärn (vårat gamla har gjort sitt), en hudkräm, jättefräscha badlakan och handdukar, snygga svarta bordstabletter och två flaskor rödvin. Så pengar oxå. Av Per och Lina har jag fått en bärbar dator, presentkort hos frisören och en handkräm. Så jag har bara fått kanongrejor!

Idag åkte Per och jag bort till golfbanan, för att kolla hur det såg ut. Vi tog en lång promenad på vägarna där, för att konstatera att det är en hel del snö kvar, på vissa ställen. Fortfarande is på dammarna. Däremot var drivingranchen öppen, och det var faktiskt några som stod och slog där. Kankse man ska åka bort och testa någon gång i påsk... Lite sugen blev man allt.

I eftermiddag åkte Lina och jag bort till Ljungby, för att möta Ida och Putte. Lina skulle rida lite på honom. han gick jättebra! Avspänd och mjuk såg han ut, och Lina hade en bra känsla. Roligt!

Våra hästar såg ut som lerhögar när vi tog in dem. Bosse är värst med att skita ner sig. Hela halsen var täckt med lera, och täcket var till och med blöt och lerigt. Hon kan verkligen konsten att hitta ett blött och lerigt ställe att rulla sig på. Imorgon ska vi till ATG igen med henne och kolla munnen. Får hoppas att de hittar vad som är problemet, så det kan bli åtgärdat. Stackars lilla gumman, som har besvär av något. Funderar nästan ihjäl sig på vad det kan vara. Men det är bara att vänta och se.

Nej, nu ska jag krypa i säng, tror jag. Har en tuff vecka framför mig, med något nästan varje kväll, så det gäller att vara utvilad..
Ha det bra alla ni därute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0