Chockade

Nu chockerar jag väl alla med att skriva i bloggen igen. Har ju haft ett låååångt uppehåll. Har inte haft lust att skriva helt enkelt, men nu är jag lite sugen igen. Så håll till godo.
I helgen hade vi vår första tävling. Vi, är förstås vår nya förening, som snart inte är så ny längre, Väderstad Hästsportklubb. Tävlingen gick jättebra. det flöt på riktigt bra båda dagarna. Många medlemmar kämpade med olika uppgifter. Mest imponerad är jag ändå av parkeringsvakterna, som gjorde ett jättejobb. Uppgiften var minst sagt besvärlig, med allt vatten och is som fanns överallt. Se till att alla fick plats och att ingen körde fast alltför mycket. Men med ett stort leende och glada tillrop kommer man långt.
Mycket starter hade vi oxå, och folk verkade mycket nöjda med arrangemanget.
Det hela blev extra roligt eftersom Lina blev 6:a i LB:1 och 4:a i LA:1, med Putte som hon red åt Ida. Jätteduktiga var de!

Lilla prinsessan Bozetti, som haft ett relativt lugnt liv nu en tid, beroende på en hel rad olika saker, åkte vi iväg med igår. Ljungby var målet. När vi kom dit var det 4 ponnyryttare i ridhuset, som Bosse tyckte var jättesöta. Och roliga! När de galopperade blev hon oxå sugen. Upp med svansen och fjädrade runt lite. Men hon lugnade sig rätt snart. Sen satt LIna upp och skrittade runt och jobbade henne lite med serpentiner, vändningar och lite skänkelvikningar. Efter det tömkörde jag henne lite i trav och det gick bra. Lite stressat är det fortfarande i höger varv. Men det var bara ett litet travpass, eftersom hon inte är igång.
Idag har vi varit ute och promenerat på vägen med henne. I skritt och trav. det var roligt tyckte hon. Hon skötte sig exemplariskt!
Imorgon blir det en sväng ner till Jossan i Mjölby.
Nej, nu ska jag kolla på Stjärnkockarna.

Kommentarer
Postat av: Maria G

Nej då inte chockad, bara glad över att du är igång med skrivandet igen! Så välkommen tillbaka. Ja jag måste hålla med om att era parkeringsvakter var helt outstanding, går de att hyra in ?;-))

Jättekul att det gick så bra för Lina och Putte, de är inte illa pinkat när hon knappt har ridit honom, en jättetrevlig häst verkar det vara!

Maria G

2010-03-24 @ 06:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0