Provridning

Idag åkte vi med Ida och kollade på häst. Tranås var första anhalten (och den enda från början). Tyvärr visade det sig att det sto vi skulle titta på, var lite för het för Idas smak. På väg hem stannade vi till i Sommen och tog en glass och kaffe. Då kom vi på den geniala idén att ringa till ett ställe, ganska nära, som har saluhästar. En valack fanns som vi kunde komma och prova direkt om vi ville.
Sagt och gjort. Mot Norrköping!
Hästen var en fux, 14 år som gått t.om. LA:6. Inte helt hundra igång just nu men rörde sig trevligt och var mycket bra i temperamentet. Tyvärr i dyraste laget, men kanske går det att förhandla lite.
När vi kom hem framåt kvällskvisten, var det dags för Bozetti att få ett träningspass. Det blev en sväng ute på slätten.Hon var jättefin i både trav och galopp. Det är fortfarande lite svårare med högergaloppen, men det går framåt hela tiden.
Imorgon blir det en sväng ner till Mjölby, för en lektion för Jossan. Men innan dess är det jobb, och jag börjar kl.
6.00 i morgon bitti. Hualigen vad det är tidigt! Men jag slutar ju 14.30, men det är oxå det enda som är bra. Men jag vet inte om det uppväger att börja så tidigt, ändå...

Nej, nu ska jag nog förbereda mig för läggdags.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0