Ny vecka....igen

Ja, nu har det gått ännu en vecka. Sist jag skrev skulle vi iväg med Bosse och kolla tänderna. Bra gjort av oss att ta tag i den biten. Hon hade 2 vargtänder som togs bort. Det syntes på dem att bettet legat emot och irriterat. Annars såg hon fin ut i munnen. Hon skötte sig exemplariskt när vi var där. Nu ska hon få vila 10 dagar och sedan ridas på ett rakt bett. Får vi hoppas att det var det som gjorde henne så monsterlik att rida, och att det blir bättre nu.

I onsdags åkte jag ju upp till Stockholm. Ana mötte mig på centralen och vi åkte direkt till Karolinska. Det kändes riktigt bra att få komma dit och träffa Peder. Även om det var tungt att se honom ligga där med alla slangar och bandagerat huvud, så blev jag alldeles varm inuti över att han lever...
Efter sjukhuset blev det att åka ut till Muskö med Frida och hämta Angie på dagis. Sen var jag hemma på torsdagen med henne och Daisy. Jag lekte, lagade mat, tvättade osv. Precis som en riktig hemmafru. Lite ringrostigt var det allt med blöjbyten till att börja med, men man kom in i det snabbt. Riktigt mysigt faktiskt!
På fredagen blev det en tur till sjukhuset igen, och då satt Peder upp en stund i rullstol. Kändes skönt att se, även om det var en kort stund. Det kändes däremot så tungt när vi skulle åka därifrån. Nu har vi fått veta att han sedan igår är flyttad till avdelning och dräneringen och respiratorn är borta. Nu håller vi alla tummar för att det fortsätter förbättras och att rehabiliteringen kan börja så smått.

Måste passa på att lägga in några bilder på lilla prinsessan jag haft som min alldeles egen under en hel dag. Har ni sett så bedårande hon är:

    

Tyvärr så tror jag att jag fått Muskö dagis förkylningsbaciller av henne. Jag är nämligen helt genomförkyld och har uront i halsen. Det började i fredags natt, så nu knaprar jag Ipren och snorklar Nezeril.

Nej nu ska jag gå och sova lite. Börjar sent i morgon, men har ju lite att göra innan jobbet. Man ska ju alltid vara så himla effektiv.=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0