Hatar snö

Nu får det väl ändå vara nog! Med snöandet och kylan, menar jag. Inatt började det att snöa och blåsa igen. Klockan 01.40 körde Per ner och ställde vår bil längst ner på vår grusväg. Han var ute och kollade vägen då, och insåg att vi förmodligen inte skulle ta oss till jobbet annars. Så det var bara att pulsa ner till bilen i morse, efter att först ha släppt ut hästarna, mockat, käkat frukost och gjort sig iordning. Snacka om att göra ett helt dagsverke innan man är på jobbet. Skitvinter, säger jag bara! Lina, som började 07.00, hade stannat i Mjölby igår kväll, och tur var väl det. Annars hade hon inte kunnat öppna på fritids.
När vi skulle hem, körde Per fram och tillbaka ett par gånger på vår väg, så Lina kunde köra in med sin bil.  Hå, hå, ja, ja! Tänk vad mycket fördelar det är med sommar och sol!

Annars har dagen förflutit rätt snabbt på jobbet. Eftermiddagen bestod bl.a. av lite Wii-spel med barnen. Idag har vi provat på cykling, surfning, snowboard och rollerblades. Svårt, svettigt men jättekul. Tror jag kommer ha träningsvärk i vaderna imorgon.

Imorgon är det tänkt att Lina ska prova att rida Idas fina svarta häst. Det blir kul! Får hoppas att det inte blir för dåligt väglag bara.

Ikväll har jag grejat lite med träningarna för Gunnel, som vi ska ha 13-14 februari. Det är alltid lite att fixa med. Få ihop alla tider osv. Det finns ett par platser kvar, om det är någon som är intresserad. Hör av er i så fall.

Nej jag tror jag ska gå och lägga mig och läsa. är rätt trött efter att ha sovit dåligt natten som var. Dels beroende på att jag är så himla förkyld och täppt i näsan, men också att man ligger och funderar på hur det blir med väder och vind, och om vägen är farbar. Få se om jag hinner läsa något innan jag somnar!

Kram på er därute!

Kommentarer
Postat av: Maria G

Hej, hittade just din blogg tack vare er nya klubb, kollat på tävlingarna ni ska ha, och tror nog jag kanske vågar anmäla mig....

Håller med om att det får vara nog med snö och kyla nu!!

mvh Maria G/mantorpsryttarna

2010-02-04 @ 15:48:14
Postat av: Betty

Vad kul, att du hittat hit och till klubbens hemsida. Det är tänkt att vi ska använda online adressen till klubben, efter tävlingarna. Nu känns det lättast att uppdatera vår, som man kan...

Det är klart du ska anmäla dig!

Kram

2010-02-04 @ 18:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0