Nyårsafton!

Ja, nu närmar sig slutet för 2010. Jag har varit urdålig på att blogga sista delen av det här året. Det har varit ett tungt år för familjen. Redan i början av december 2009 började tråkigheterna. Min lillebror skadade sig allvarligt i en bilolycka, när han blev påkörd av en annan bil. Så han låg nedsövd på sjukhuset när 2010 startade.
Han har nu blivit mycket bättre, och bor nu i en egen lägenhet, med trevliga assistenter, som hjälper honom.

I juni fick vi ta bort vår älskade c-ponny, Cindy. Hon hade fått astma, och vi har inhalerat henne med cortison vid behov (vår och sommar), det senaste året. Vi valde att hon skulle få galoppera vidare till de evigt gröna ängarna innan hon blev alltför dålig.

16 juli blev vår älskade hund, Kevin, hastigt dålig. Vi fick omedelbart åka till veterinären och låta honom somna, för att slippa ha ont. Han blev drygt 12 år, och har aldrig varit sjuk, så han fick ett långt och gott liv, får man tänka. Men tungt var det!

Den 12 augusti behandlades vår fina prinsessa Bozetti, på ATG i Mantorp. De sprutade in bakterier i hovleden höger fram, så den 14 augusti fick vi åka akut till Skara med henne. Där stod hon i 17 dygn, och när vi hämtade hem henne, var hon i princip utdömd. 4 gradig hälta, men bakterierna i leden var borta, så vi har vägrat att ge upp. Det visade sig vara mycket bra, för hon är nu ohalt både i skritt och trav. 1 december när vi var hos Åsa Frykman med henne, fick vi beskedet att det var dags att börja sktitta igång henne. Vi trodde knappt våra öron. Men nu har vi promenerat henne vid hand, och även skrittat henne uppsuttet, och det ser mycket bra ut. Så om någon vecka ska vi börja med ett galopprogram. vi ska galoppera henne 1 minut i varje varv, i samband med skrittpasset. Det känns så bra!

Då vi inte visste hur det skulle bli med Bozetti, köpte vi en häst till i september, för att Lina skulle ha något att rida på. Crucifix, ett 14-årigt sto, köpte vi från en jättetrevlig familj i Varberg. Det är en dam med mycket motor och som är väldigt känslig att rida. Lina har under senhösten hunnit göra 3 dressyrstarter med henne, och fått 2 placeringar. Jättekul!

Det känns som om allt det tunga som varit under året, försvann när vi köpte Fixan. det var precis som om allt vände då. Så nu hoppas vi att 2011 blir ett år som blir fantastisk, och jag tror verkligen att det kommer att bli så oxå.

Nu avslutar jag mitt "nygamla" bloggande för den här gången, för nu ska jag förbereda inför kvällens nyårsfest, som vi traditionsenligt brukar ha här.

Gott Nytt År till alla er därute!







Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Jag önskar dig och de dina, systrar och mamma Ginger,mormor Gunborg ett jättegott nytt år!

Jag blev såå j-la glad när jag träffade er i Ullared(av alla ställen). Hoppas allt elände löser sig till det bättre och att man får se framåt!

En jättestor KRAM till er!!!

/Eva-Marie/Anders

2010-12-31 @ 17:47:49
Postat av: Betty

Ett Gott Nytt År till er oxå! Vi tyckte det var lika kul som er när vi möttes...

Ja, nu hoppas vi att det har vänt så vi slipper mer elände på ett tag. =)

2011-01-02 @ 00:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0