Snart helg

Imorse var vi uppe med tuppen. Igen! Skulle börja jobba 7.30, och ville hänga med Lina ner och titta till Bosse, så vi åkte så vi var nere i Mjölby vid 7. Bosse var lite tjock i båda benen hon skadat sig i, men inte jättetjockt ändå. Vi tog henne till spolspiltan och kylde direkt, ända tills jag blev tvungen att åka. Sen skrittade Lina på henne på förmiddagen och så kollade de henne lite. Hon var inte halt, men stel i bakbenet, men det är ju inte så lustigt. Efter det, fick hon gå ut i hagen tills fram på eftermiddagen. Då var Lina nere och tvättade av benen (tur att det inte är lerigt) och kylde, innan hon var ute och gick med henne en lång stund. Sen kylde hon igen innan hon åkte hem.
Imorgon bitti ska Bosse och Lord (fästmannen) skrittas ut på en långtur. Det blir bra. Så får hon gå resten av dagen i hagen. Sen får vi se hur det verkar i helgen. Men såren såg bra ut redan idag. De var ju inte så stora, som tur var. Det var skönt att plaststolparna till hagen satt så löst, så de släppte direkt.

Efter jobbet ikväll åkte jag direkt ut till Mantorp för att handla. Inte så kul, men ett nödvändigt ont. Skönt när det är gjort.
Imorgonkväll ska vi grilla, hade vi tänkt, så vi hoppas på fint väder=) Men innan dess är det ett par timmars träning i Ljungby för Gunnel.

Nej nu ska jag nog gå och lägga mig. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0