Påsklov

Så var påskhelgen slut, men inte min ledighet. Jag har faktiskt tagit semester denna vecka. Kände att jag behövde lite ledigt, så jag passade på när det är påsklov för barnen.

Påskafton var det lite fest här hemma. Mycket god mat i glada vänners lag, som man brukar säga. Det stämde väl in på vår påskafton.

Resten av påsken har varit lugn och skön. Fixat lite här hemma, varit hos Ida och Lina har ridit Putte. Vi var även i Ljungby på påskdagen, och tränade med Div III laget i dressyr. Det gick riktigt bra! Så nu får vi hålla tummarna att det går bra för dem. Första omgången är 18 april i Kinda. 

Har även uppdaterat klubbens och våran hemsida. Tar ju lite tid, speciellt när man laddar upp massa bilder. Men det var kul, och det blev bra.

Igår ringde spekulanter på Putte (2 stycken) och en av dem var så het på gröten och ville absolut komma idag och provrida. Så vi bestämde att vi skulle ses i Ljungby ikväll. Men så sms:ar människan och har ändrat sig. Först vara så himla angelägen, så vi får släppa allt för att de vill komma, och vill ha förtur på hästen, och sen inte komma alls. Ja, det finns folk till allt!

Idag blir det en "greja-hemma-dag". Har satt igång tvättmaskinen, mockat, borstat av massa hästtäcken, varit hos Anna och tvättat täcke i deras stora maskin. Ska försöka byta köksgardiner oxå. Det tråkiga med det är att jag känner att då måste fönstren putsas oxå.... Inte lika kul!

Älskar att vara hemma och stöka lite. Helst skulle jag velat vara ute, men det är så grått och trist ute idag. Hoppas det blir bättre senare.

Får se om jag och Petra åker en sväng till golfbanan och slår lite. Kanske borde kolla över mina klubbor lite innan...

Nej, nu får jag sätta fart igen.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Maria G

Skönt med lite semester för dig! Jag har allt tänkt på Putte, men eftersom den jag har är född -93 så måste nästa häst vara yngre, känner jag, därför vill jag inte ens prova putte, för jag kan tänka mig att jag faller som en fura..han ser riktigt härligt ut när Lina rider. Så jag letar vidare, hoppas ni hittar en bra köpare åt Putte!

mvh Maria G

2010-04-06 @ 19:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0