Lååångfredag

Den här dagen som ska vara en riktigt lång dag, har bara rusat iväg. Direkt efter frukosten, åkte Per och jag till City Gross för att handla. Gick riktigt snabbt och smidigt, för det var inte alls mycket folk när vi kom dit strax efter 9. när vi var klara där, svängde vi förbi Viby Handelsträdgård och inhandlade lite blommor, som jag planterat ikväll.
Efter lite kaffe här hemma, stack Lina och jag iväg en sväng och kollade på träning för jan-Ove. Kul!
Sen var det bara hem och ta lite snabblunch, och därefter till Ida för att rida Putte.
Det blev en tur ute för Lina och Putte. Det gick bra, fast han testade lite om Lina var med i svängarna. =)
Han låtsades vara rädd för några saker, men Lina övertygade honom vänligt men bestämt att det inte var farligt.

Så ikväll, planterade jag både pensér och påskliljor jag köpte. Dessutom har jag (änligen) planterat om mina pelargoner som jag övervintrat. Får se hur många som har överlevt. Just nu ser de flesta ut som om de passerat bäst-före-datumet. Men, men, det brukar ordna till sig.

Imorgon blir det påskfest här hemma. Ska bli jättekul! Får gå upp lite skapligt och förbereda lite, tror jag.

Per har faktiskt gått 10 hål på golfbanan idag. Det var premiäröppet, så han och Löwendahls gick en runda. Jag får vänta lite med att spela, och får "försäsongsträna" lite (promenera här hemma) istället. Men lite sugen är jag allt, så det kanske blir spel någon dag i påsk...

Nej nu ska jag nog gå och lägga mig, som övriga familjen.
Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0