Clearround

Idag har vi varit nere i Mjölby med Bosse och hoppat clearround. Hon skulle hoppa 50 cm, hade vi bestämt. Bara trava runt och förska få en bra runda, försöka rida rakt på och kunna svänga mjukt och fint. Hon blev förstås lite uppskruvad, direkt på framhoppningen. det var sååå många små söta ponnier runt henne, så hon glömde bort ibland att det stod hinder där också. Väl inne på banan var det mycket att titta på, så på första hindret stannade hon. Hon såg nog inte hindret först, för hon försökte ha koll på framhoppningen på andra sidan av ridhuset. Sen gick hon som tåget. Hoppade stooora språng ibland. På andra rundan var hon mer avspänd, och var jättefin. Både hon och Lina var jätteduktiga! tror även att båda tyckte det var jätteroligt!

Här kan ni se andra rundan:








Nu ska jag ner och baka lite fikabröd. Behöver ha lite till nästa helg, när vi har Gunnelträning. Får se om jag hinner med lite mer julkort idag också. Egentligen borde jag gå och lägga mig och vila en stund, för min förkylning är inte att leka med. Men, men......
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Anette Möller

Hej, tittade på filmen från hopp-clinicen, tycker absolut ni ska göra om henne till hopp-häst:)! Men jag förstår varför hon är dressyr-häst, URSNYGG och kanonsteg! Ha det bra!!

2009-11-08 @ 18:12:01
Postat av: Jenny Sundelius

Hej!! Hon är verkligen jättefin! Hoppa kan hon med! = )

2009-11-10 @ 15:24:15
URL: http://www.ljungbyridcenter.se
Postat av: Sanna

Nej det är verkligen inte roligt och tycker så synd om Magnum! De som jobbar här i Boden har alla kollat honom, men det kan ju som sagt finnas saker dom inte hittar så ska röntka imorgon och om de inte hittar något så ska veterinärer antingen i finland eller i uppsala få titta på honom..

2009-11-12 @ 14:34:12
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0