Lördag 23 maj 2009

Nu har det gått snart en vecka sedan jag skrev. Inte bra....
Nåja. Cindy är i allafall mycket bättre. Förra helgen var hon i princip utslagen, men som ett under, vände det. Sen att det har kommit en massa regn, gör ju bara saken bättre, för då blir det mindre pollen ute. Det är helt uppenbart att hon blir sämre om hon är ute när det är mycket pollen i luften. Fick gå upp så där 04.00 förra helgen och släppa ut hästarna och sedanta in dem vid 10-tiden, för att sedan släppa dem på kvällen igen. Då blev det ju bättre. Nu försöker vi dra ner på kortisontabletterna och se om vi kan börja med en inhalator istället. Ventipulmin och slemlösande får hon nu oxå, och det verkar, peppar, peppar, att funka. Får se efter helgen, vad Åsa säger om fortsättningen med medicineringen.
Var hos Futurarehab med min fot i måndags, och då upptäcktes att jag har en nerv som är i kläm, så jag har fått en "övning" att göra tills på måndag, för att lindra det. På måndag ska jag tillbaka igen.
Han (sjukgymnasten) uteslöt inte att det kan ha varit en fraktur i foten, men det har gått för lång tid nu för att göra något åt det, så vi ska jobba lite med andra saker ett par veckor och se. Händer ingen bättring då, får vi gå vidare med en ev röntgen, efter vad jag förstod.
Igår var jag en stund på jobbet (6.30-9.00), och sedan satt jag HELA dagen och redigerade filmer, som jag gjort med barnen i "min" klass. Hann inte få klart alla, men några fixade jag. tar lite tid.... Lär väl få hålla på varje kväll denna vecka om de ska bli klara. I dag har jag inte hunnit med att göra något åt det, för i morse var det frukostridning för Elli i Mjölby, och sen har vi firat Lina, som fyller imorgon.
Bozetti var jätteduktig idag. det var markarbete med en massa bommar. Bommar både i trav och galopp. I galopp har hon inte varit med om förut, men vad bra hon gjorde det. dessutom så bra träning med sju andra ekipage samtidigt. Superbra social träning oxå.
Imorgon åker vi till Muskö på dop. det är Peders och Anastasias lilla Angelina som ska döpas. Då sitter man mest i bilen. Vår GPS, visar att det tar ca tre timmar att åka dit. Vi får väl se.
Nu ska jag fixa till ett litet kort tills imorgon.
Ha det bra.....
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0