YES!

Ikväll har jag haft debut! Min första dressyrträning på sådär 3,5 år. Börjat rida lektion på Mjölby Ridklubb. Tänkte att jag måste komma igång, och det kändes inte som att jag skulle starta med att rida Bosse. Någon lugn och lagom snabb, kändes som en bra idé, så då fick det bli på ridskolan. Red en skäck, vid namn Chapel Hill. Riktigt trevlig! Själv är jag riktigt imponerad. Av både mig själv och hästen. Naturligtvis fick jag sitta upp med hjälp av en "sockerbit". Försökte allt utan först, men mitt skadade ledband sa ifrån när jag skulle häva mig upp. Så då fick jag ta lite hjälp. Men sen kändes det helt ok. Visst var jag mör efter en stund, men vad gör det. Kunde få hästen i form, och satt väl skapligt upprätt hela lektionen, även om det stundtals kändes som man passerat bäst-före-datumet. Nåja, riktigt skoj, var det och jag längtar redan efter nästa lektion. Trots kramp i ena vaden 2 ggr. Får väl se vad musklerna säger imorgon och på onsdag.
Trevliga ridkompisar i gruppen, och man fikar tillsammans efter lektionen. Helt på min nivå......

Anmälningarna till Linas tävling bara dråsar in. Snart 80 starter på ponny. Det är ju så tråkigt om man behöver lotta bort några ekipage. Men, men, sista anmälan är imorgon, så vi får väl se.
Nu ska jag gå och lägga mig. Ska upp riktigt tidigt imorgon.

Kram på er alla där ute. Betty

Kommentarer
Postat av: Helen

Kan du röra dig? Eller trängsvärken har börjat släppa?

Kram Helen

2009-03-11 @ 12:05:18
URL: http://www.stuterigryet.com
Postat av: Anonym

Välkommen i gänget... Kram Anette

2009-03-13 @ 08:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0