Lördag 27 juni 2009

Nu är jag här igen. Efter en riktigt aktiv vecka, minst sagt. I tisdags åkte vi på läger med jobbet.  Vi stannade över natten och åkte hem i onsdags kväll. Helt underbart! Strålande sol hela tiden, fantastiskt fint ställe vi hyrt, ja det var toppen. Barnen badade båda dagarna i Sommen. De tyckte vi kommit till paradiset, att det var det bästa läger de varit på. Det är gott betyg!!!
I torsdags hade jag kompledigt och var hemma på fm och grejade lite. Tvätt, dammsugning, bädda rent m.m. Ja ni vet hur det är när man får en dag ledigt, allt man ska hinna. Sen åkte Lina och jag en snabbis till Ikano. Jag skulle ändå skjutsa Lina till Linköping, för hon skulle jobba där på kvällen. Hon har fått  lite jobb, genom VMP-group. Hon packar upp varor på Biltema. VMP ringer med kort varsel när det kommer varor, och då får hon jobba om hon har möjlighet. Så denna vecka har hon jobbat två tillfällen. Onsdagmorgon 06.00-10.00, och torsdag kväll 19.00-23.00. Kanon! Vi hoppas det blir fler tillfällen. Tack Anna som fixat detta!
Dessutom har det varit höskörd oxå. Vi slog i tisdags och pressade igår. Imorgon ska vi lyfta in balarna (storbalar) så det känns skönt att det gick så smidigt i år.
Idag har vi varit och gratulerat Adam som fyllde 20 år, häromdagen. Imorgon ska vi bort till Anna och Jonas tidigt, för att rida på banan. Bäst att passa på innan det blir för varmt. På kvällen har vi dressyrmöte här. Ska planera lite inför tävlingen i augusti. Per har börjat sin semester nu, men jag har en vecka kvar att jobba. Tack vare det fantastiska vädret har man ändå lite semesterfeeeling, tycker jag. Härligt!!
Nej nu ska jag in och pyssla lite, tror jag.

Ha det bra tills vi hörs igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0