Tisdag 7 juli 2009

För er som inte vet, kan jag berätta att min dator kraschade i söndagskväll, när jag skulle ladda in lite bilder mm från tävlingen. Den stendog (datorn alltså). Så idag har jag fått tillbaka den av min systerson Adam, som har lyckats rädda det mesta som det verkar (dock inte mail och mailadresserna, så det blir lite jobb nu). Dessutom har han fixat iordning datorn oxå. Tack Adam!!!
Nu ska jag bränna alla våra bilder, filmer osv på skiva, så vi inte får panik om detta händer igen. Vi hade tex massa bilder på Magnum, som vi trodde vi förlorat. Men de finns kvar.....
Nåja. Nu ska jag berätta om tävlingen i söndags. Bosse var rätt på hugget när vi lastade ut, och blev riktigt på tårna när det lastades ut fler hästar. Jag gick runt och ledde henne en stund, innan vi sadlade, så hon skulle tagga ner lite. Sen gick det jättebra med sadling osv. Sen gick jag ner med henne till framridningen, så hon skulle få bekanta sig lite med den. Sen komLina och satt upp. Det gick över förväntan att rida fram. Hon låg på rätt mycket till att börja med och blev lite studsig när någon av de andra galopperade, för då trodde hon att hon oxå skulle få galoppera. Men efter lite bockar och skutt, så lugnade hon sig.
Sen väl inne på banan gick det jättebra. Det var bara missar med halterna. Det är ju inte riktigt hennes grej att stå stilla, så det gjorde hon inte. Men annars skötte hon sig super. Det blev 62,59%. Kanon! Hon fick även två 8:or. En på gångarter och den andra på en av galoppvolterna. Och jättetrevliga kommentarer. Precis utanför placering oxå. Det kan man verkligen vara nöjd med.
Det gick bra för alla FBR ekipage, som var där. Carro var precis utanför i en LB:0, med Micke och i LB:1 kom hon 4:a. I samma klass var Anna och Macken 3:a. I LA:1 vann Åsa och Blondie med dryga 74%. GRATTIS till er alla. Ni var superduktiga!

Nej nu ska jag gå och sova. Är lite trött nu. Hade tredje lektionen på gröna kortet kursen i eftermiddags. Sen gick Per och jag 7 hål i kväll. Jätteskoj att få spela "på riktigt". Resultaten var mycket skiftande på de olika hålen. Men det var första gången, så jag är nöjd.
Vi hörs....
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0