Söndag 26 juli 2009

Här är det glest mellan inläggen, för tillfället. Glömmer nästan bort det, nu när man har semester och gör så mycket annat roligt. I fredags var det fest i Normlösa. Malin fyllde ju 40 i onsdags, och då var det fest i fredags. Trevligt, med god mat och dricka.
I går var jag hemma och grejade hela dagen. Per spelade golf i Linköping, med några kompisar från Vadstena. Lina var oxå i Linköping, för hon var ute där på fredag kvällen, och sov över hos en kompis.

Idag var det programridning för Gunnel. Vi visste inte om vi skulle åka med Bosse, för hon har varit totalt tokig i veckan.
Det började egentligen lite förra söndagen, när hon hade vilat i 3 dagar. Men det kan man ju köpa, att hon har en massa extra energi då. Men i tisdags var hon oxå lite stökig, och i torsdags. Men värst var hon igår. Hon viftar med huvudet, hoppar och skuttar slår lite mot skänkeln. I trav går det ändå lite skapligt, men i galopp bara bär det iväg. Hon är ju framåt som ett spjut oxå, och så dessa bocksprång och skutt m.m. Så igår blev Lina riktigt arg på henne och skänklade till henne. Då surade hon ihop och restye sig rätt upp. Sen ska hon inte gå framåt alls. Men då fick hon trava på fort fort i båda varven och sen avslutade vi. Jag tror att hon är på väg att brunsta, för det stämmer nog i tid. Sen kanske hon ska fälla tänder, för Lina tyckte hon kändes lite annorlunda i munnen i torsdags, men jag kan inte se eller känna något, så då var Lina lite extra mjuk och försiktig igår med handen. Men då tar ju lilla Fröken ton.
Men vi åkte idag i alla fall. När vi lastat ur och jag ska leda ner henne på ridbanan, får hon knäppen. Bara snorkar och blåser somen drake, svansen rätt upp i vädret, och piaffar runt mig som en stolle. Då är hon stor, kan jag säga. Höll på att meja ner både mig och den lilla publik som satt där och skulle titta på. Men sen lugnade hon ner sig, och Lina kunde sitta upp. Lite tramsade hon, idag oxå men alla där, inklusive Gunnel, sa nästan på en och samma gång: ta bort havren. Gunnel tyckte att hon hade typiska fasoner för sig, som de kan få om de blir lite heta i huvudet av havre. Men Lina red jättebra och var rätt tuff mot den lilla damen, så hon skötte sig riktigt bra, faktiskt. Kändes mycket bättre idag. Imorgon kommer Stefan för att sko henne, och då ska han få känna och kolla lite i munnen på henne oxå.

Ikväll var Petra med familj här och fikade. De hade med smultronpaj och bjöd oss på. MUMS! Sen åkte vi till golfbanan allihopa. Vi gick 7 hål, och idag tyckte jag det kändes rätt bra faktiskt.
När vi kom hem och tog in hästarna, hade Bosse tappat sin högra baksko. Den var lite lös innan idag, och nu var det lite lerigt i hagen, och då rök den. Tur att Stefan kommer imorgon. Bozetti får vi sko ofta för att det ska vara bra. Jag raspar även lite mellan gångerna oxå, för att hon inte ska växa över.

Imorgon blir det lite fix med tävlingarna som vi ska ha nästa helg. Mycket anmälningar på ridhästdagen, men lite mindre på ponnydagen. Totalt tror jag vi har i nuläget ca 160 starter på två dagar. Jättekul!

Nej nu ska jag gå och sova. Ha det gott....
/Betty

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS TILL GRÖN KORTET... det trodde jag inte. Du har varit riktigt tycker jag...



Kicki H

2009-07-28 @ 10:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0