Måndag 20 juli 2009

Jaha, nu har nästan en vecka gått sedan sist. Snacka om att vara upptagen på sin semester. Har det inte varit golfträning, så har det varit greja med hästarna och hjälpt Lina med Bosse. Fredag och lördag har vi varit i Stockholm hos Patrik och Gunnel. Riktigt kul! Lina fick prova att rida både Musse, Gunnels häst, och Clown, som är Susannes häst. Susanne är Gunnels dotter.
Musse red hon båda dagarna. Galoppiruetter, byten i vartannat, piaff och passage, var lite av det som hon fick prova. På lördagen gick han riktigt fint. Med tanke på att Lina aldrig har gjort dessa rörelser tidigare, eller ridit på kandar, måste jag säga att hon gjorde det fantastiskt bra. det är en välutbildad häst oxå. Jättekul att se. Clown red hon en stund. Han har en jättegång och är riktigt framåt. Inte helt lätt at rida, men ser så fin ut, när man som ryttare får till det. Korta stunder, var han riktigt fin. Hoppas Lina lägger ut lite film på sin blogg.

Igår red Lina Bosse på banan på Lunntorp. Bosse, som stått i 3 dagar, var något på hugget. Vissa stunder var hon mer i luften än på backen. Men det blev skapligt mot slutet i alla fall. I dag fick hon vila lite för den här dagen har gått i golfens tecken, som ni kommer förstå om ni läser lite till......

I går kväll var vi bjudna till Made och Christer i Boxholm. Äntligen blev det av att vi träffades. Vi har pratat om att ses, varje semester de senaste 10 åren, tror jag. I går blev det som sagt av. Mycket trevligt!!!

Idag var vi på golfbanan på fm och testade lite. Vi var där i tre timmar! Sen hade vi uppspel för Gröna kortet ikväll. OCH vi klarade det. Både Petra, Lina och jag. Riktigt häftigt! Det har varit en intensivkurs, kan man säga. Imorgon är det 3 veckor sedan vi var på första lektionen. Det är bara så kul!
Så imorgon ska Lina och jag gå ut på banan och spela med Per och Bosse. Ska bli jättekul. Tycker Lina och jag.....
Få se om grabbarna tycker likadant. De kanske blir trötta på oss..... Vi ska spela från röd tee då. Nu har vi spelat från 150 meters markeringarna, alltså lite närmare hål, än vad vi ska göra från och med nu. Nåja, det blir spännande!

Nu ska jag kolla upp lite inför vår dressyrtävling vi ska ha 1-2 augusti. Anmälningstiden för ridhästdagen den 1/8, gick ut idag kl. 18.00. Så nu är det lite som ska fixas.
Så till er alla från mig: ha en fortsatt bra kväll.
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0