Lördag 4 juli 2009

SEMESTER!!!
Jobbade sista dagen igår, så nu har man 5 veckors semester. Underbart!
Denna vecka har det hänt massor av saker. Lina och jag har börjat ta Grönt kort i golf. Tro det eller ej, men nu har vi gjort slag (!) i saken. Vi startade i tisdags kväll. Hon och jag plus instruktör, så det blir lite av en intensivkurs,Då lärde vi oss hur man swingar och puttar. Gick hyfsat för oss båda. I torsdagskväll hade vi andra tillfället. Då var det pitchning och chipning som gällde. SÅ svårt! Jag tyckte det gick hyfsat med pitchningen, men klara problem med att chippa. För Lina var det tvärtom. Men som Lina sa, vi kan ju spela tillsammans med en boll, och fixa de slag vi är bra på. Då kanske det går riktigt bra.......
Så var det dags idag igen. Tredje lektionen. och den har vi tillbringat i en sandbunker. HELA lektionen. Bunkerslag! Helt sjukt, så svårt. Det var nästan synd om instruktören. Lina fick ju till det mot slutet ganska hyfsat, men för min egen del var det katastrof. Till slut visste han nog inte hur han skulle göra för att få mig att fatta. Eller rättare sagt, fatta hur det ska vara, gör jag. Men sen ska man ju genomföra det på rätt sätt också. Det är värre. Stannade kvar efteråt och fortsatte lite med Pers hjälp. Något bättre mot slutet. Men det lär jag få träna mycket på.
Petra var med och kollade  idag, och slog sedan lite ihop med Per. Gissa om hon tyckte det var kul! Hon startar sin kurs imorgon och kör en lektion på måndag oxå, så hoppar hon med på våran sedan. Vi har nästa tillfälle på tisdag.
Imorgon är det dressyrtävling som gäller. Då åker vi till Holavedens Lantliga Ryttarförening. Lina och Bosse ska starta en LC:1 där. Riktigt spännande ska det bli. Vårt mål är att hon ska fixa framridningen på ett bra sätt. Kunna hålla sig skapligt lugn där(hon blir ju lite väl taggad ibland när det är mycket hästar omkring henne).
Det är start 8.51 imorgon bitti, så vi får åka strax före halv sju, har vi bestämt. Då har vi gott om tid, så vi kan gå med henne lite så hon får vänja sig vid omgivningen.
Både Anna, Carro och Åsa ska dit oxå. Ska bli jättekul att komma ut på tävling igen.
Nej nu ska vi förbereda lite tills imorgon. Sen ska Lina rida ut en sväng med Anna lite senare.
Ha det så bra, och håll tummarna för morgondagen.
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0