Personlig tränare och lite annat

Så har det blivit 2009, efter en riktig lyckad nyårsafton. Våra gäster dök upp runt halv sju igår kväll. Av bästa väninnan Malin, fick värdinnan (jag) en ask med mycket fin choklad. Kolla:

           
Oops, tänkte jag direkt, så gick det med mitt nya liv.....
Åt pipan redan innan det börjat. Trodde jag.....

Men när jag lyfte på locket var det andra "godsaker" i.....
Malin, kära vän, vad glad jag blev!


            

EN PERSONLIG TRÄNARE!!!!!

Helt ok att han även är din tränare, vännen. Hoppas bara han ger mig mer tid.... =)

Nåja, när gästerna kommit började vi med förrätten, som bestod av kräftsoppa och vitlöksbröd. Till det ett gott vitt vin.
Sen blev det varmrätt: kycklig under örttäcke, potatisgratäng och sallad. Rött vin, öl eller mineralvatten serverades till det.
Lite matbilder kanske smakar:

 
             förrätt                           varmrätt

Efterrätten åt vi efter att vi spelat "paketjakten", då vi slår tärning om en masssa paket som vi haft med oss.

Till efterätt åt vi Toblerone parfait och färsk frukt. Mmmummms!


    efterrätt

När vi ätit klart, spelat till oss ett gäng paket, spelade vi "Brainstorm". Ett jättekul spel, där man väljer ämne åt ett annnat lag, och de ska komma på olika svar, genom att spåna fram (brainstorma) en massa ord (förenklad beskrivning). Jätteskoj! Att klaget som kontollerar (väljer ämne) dessutom måste ha på sig ett par 3D glasögon, gjorde ju det hela ännu mer roligt.
 Tror klockan var närmare 02.00 innan gästerna åkte hem. En helkul helkväll, med andra ord! Tiden gick otroligt snabbt!
Eftersom vi köpte en ny digital systemkamera i tisdags, förstår ni säkert att det blev en hel del fotograferande. Här är ett litet urval:

    
Tärningsspelet om paketen i full gång. Finfina grejor en del......

Sen, bästa Malin, kan jag inte låta bli att visa hur klädsamt det är med glasögon på dig.....=)

              

För all del, tycker inte jag ser så tokig ut heller......

              

Tack alla ni, för en supertrevlig kväll.

Idag har vi mest tagit det lugnt. Förutom att vi tog en promenad mitt på dagen. Sen förstås, har jag haft ett "snack" med min PT (personliga tränare) om olika övningar, så jag provade faktiskt på några av hans stretchtips, efter promenaden. Kändes helt ok, faktiskt.

Ha det bra och god fortsättning!
Kram Betty

Kommentarer
Postat av: malin

Jaa, det enda jag kan säga är att det är en gammal bild från förra året.....och att Elton Johns okända halvsystrar äntligen är funna.Tack för en jätte trevlig kväll. Puss

2009-01-01 @ 21:10:07
Postat av: mamma ginger

nu har jag äntligen läst din blogg hoppas att du kan dela med dig av din personliga tränare kram

2009-01-04 @ 18:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0