Lite av varje

Idag har hovslagaren varit här och gjort hästarna fina. han tyckte att de var fina, men det var dags igen. Sen fick Bosse vaccination idag oxå. Så nu får hon ta det lite lugnt några dagar. Det funkar hur bra som helst i hagen med Cindy och Bozetti. Bosse är ju den som "har" Kalle, förstås, men Cindy håller sig i närheten, även om hon aktar sig för att komma för nära. Har pratat med veterinären idag oxå, och vi ska trappa ner på cortisonet, och ta bort luftrörsvidgande helt. Hon sa att man inte brukar ge det samtidigt med cortison. Cindy har tappat en hel del muskler, och har en del att ta igen, så bara för att hon inte ska "slösa" energi på att hålla värmen när hon är ute, har hon haft två täcken på ute nu. Allt hon får i sig behövs för hullet och muskelsättning. Får väl se om hon kan återhämta sig.

Passar på att visa er hur det blev i köket med de nya gardinerna. 

    
            före                                         efter
                    
        
              före                                           efter

Som ni ser var det mörkt när vi fotade de nya gardinerna. Det var lite bra, för då ser man inte vedhögen som råkade ligga på altanen, så man ser det genom altandörrens fönster.  Jag blev jättenöjd med mina nya gardiner, för det ser så ombonat ut. Dessutom blir man ju ännu mer nöjd när gardiner till tre fönster ca (12,5 m tyg) bara kostat drygt 250:-. Så skulle det vara alltig......

Nu ska jag fixa lite med maten.
Tror att vi hörs en gång till ikväll. Men man vet ju aldrig.

Kram Betty

Kommentarer
Postat av: Sunblizz

Hej! Hur är det? Allt väl hoppas jag! Hur går det med dina distresser? Trivs du med dem?



Snacka om otur att en flaska gick sönder i posten =( så typiskt att något sådant ska hända!!!



Kram, Sara

2009-01-19 @ 21:46:42
URL: http://sunblizz.blogspot.com
Postat av: malin

Hallå,vad fint det blev i köket.Ses på onsdag.

Kram Malin

2009-01-20 @ 19:49:29
Postat av: Christina din Granne

Hej. Gardinerna var skit snygga passade jätte bra till färgerna i köket, Jag såg dom ju live i dag när jag hämtade Kevin. Kram Kicki...

2009-01-21 @ 21:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0