Ursäkta

Jag får verkligen be om ursäkt, för att jag inte uppdaterat här, som jag borde. Det har varit lite mycket.
I fredags hade vi årsmöte hos Folkungabygdens Ryttarförening, och i går hade vår nybildade dressyrkommitté, möte här hos oss. Det var trevligt på båda mötena. Jag blev vald till sekreterare i vår förening, och det känns väl helt ok, tycker jag.
Lina kom på en hedrande fjärdeplats (bästa dressyrryttare)i klubbens championatscup, och fick pris i fredagskväll. Flera dressyrryttare hade bra med poäng, och det tycker jag är extra kul. Vi har inte så många i klubben som tävlar dressyr, men de som gör det, gör det bra.Kul! Grattis alla pristagare i FBR:s championatscup, och ett särskilt grattis till Frida Hansson, som kom etta.
I går när vi i dressyrkommittén träffades, blev det mycket gjort. Vi bestämde att , förutom dressyrtävlingen i mars, ska vi ha en till i augusti. Vi ska även arrangera en typ av "clinic" i Solla i april. Vi kallar den "Varför dömer dressyrdomaren så?"
Det kändes jättebra igår, för alla vi var så entusiastiska och positiva till att dra igång lite dressyr i klubben. Både träningar, tävlingar och övriga aktiviteter.
I lördags var Lina och jag i Linköping och kollade på balklänning. Det blev en från Bröllopshuset, som vi beställde. Bild på den finns här på Linas blogg. Den är så fin. Men hon ska inte ha den i rosa, som på bilden, utan i en blå nyans, som var så fin på henne. Vi passade oxå på att köpa ett par handskar, så är det klart med.
Igår var vi i Walltorp med Bosse och löshoppade henne lite. Hon har taigt det lugnt ett par dagar och var lite laddad, så det var bra att hon fick röra sig ordentligt igår. Gud, så roligt hon tyckte att det var! Vid ett par tillfällen bara susade hon förbi mig och Lina och in i "gången" och hoppade hindren utan att vi ens "styrde" henne mot dem. Så kul, var det.
I morgon ska vi dit igen och Lina ska rida henne. Nu är det ju fruset och isigt ute igen. Ett par gånger har vi bara kunnat rida ute innan det blev så här dåligt igen. Fy! Vad trist det är med vinter! Jag längtar verkligen efter vår.
Nästa vecka är det sportlov här och vi åker till Göteborg och Scandinavium på fredag-lördag. Det är Lina, jag, Cicci T, Carro och Emelie som åker. Per får vara hemma hos djuren. Vi ska bo hos Sandra och Smilla allihop. Ska bli så himla trevligt. Det blir att kolla bl.a dressyr på fredagkvällen. På lördagen ska vi bara gå på stan. Mysigt! Vi ska åka tåg, så det blir avkoppling det oxå. Lyxigt känns det faktiskt.
Nej, nu ska jag göra "mannen i mitt liv" sällskap i soffan.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: malin

Hej, gud vilken fin klänning.Ses i morron,kram.

2009-02-10 @ 21:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0