Speed

Ja, det är hastigheten som dagar och veckor går i. Tiden bara rusar iväg. Nu är det redan ett par dagar sedan jag uppdaterade här. Det har som vanligt hänt en hel del. Det bästa som hänt, är att Lina fixat sitt körkort. Hon skrev och körde upp i tisdags. Härligt!! Jag är verkligen glad för hennes skull. Vet själv vilken förändring i livet det var, när man fick sitt körkort. Bor man dessutom på vischan är det ju ännu bättre att ha sitt kort.
Vi har ju varit i Göteborg oxå, förra veckan. Kollat på fin dressyr och hälsat på Sandra och Smilla. Det var så trevligt. Både resan dit och hem, ihop med Thörnvallstjejerna, och att träffa Sandra och Smilla. Smilla hade blivit så lång, tyckte vi. Sandras nya lägenhet var sååå fin. Jättemysig och inredd så smakfullt. Även en sväng på sta´n hann vi med i lördags. Självklart lyckades jag hitta till Arkivet, en scrapbutik, där jag förstås hittade lite att shoppa.

I tisdags kväll åkte Lina och jag, tillsammans med två andra från vår ryttarförening, på Svenska Ridsportförbundets säkerhetsturné, som var i Linköping. Det var riktigt bra. Mycket prat och diskussion omkring säkerhet på träning/tävling. Blev en hel del saker att jobba med i vår förening. Ska tas upp på mötet på måndag.

I kväll har vi varit i Mjölby med Bozetti. Det är alltid så roligt, för hon sköter sig så bra, och Josefine blir så nöjd. Idag var prinsessan så duktig och jobbade i bra form nästan hela tiden i trav. Galopp fattar hon jätteduktigt nu, inte alls mycket "snabbtrav" innan, och den är så bärig och balanserad. 
Hästarna har börjat fälla rejält nu, så vi tar det lite lugnare med Bosse nu. Lite kortare pass och fler vilodagar mellan ridpassen. tror att det är bra, för hon är inte riktigt lika "på hugget" sista veckan. Kanske är hon inne i en växtperiod oxå. Gäller att man är uppmärksam på hur det står till med sina hästar, och speciellt om man har en unghäst. Man vill ju att de ska hålla och tycka det är roligt resten av livet oxå. 
Nu hoppas vi på att resten av snön/isen ska försvinna. helst till helgen, så man kan rida lite ute igen. Här har det varit förskräckligt halt ett tag.  Bara idag har det töat bort mycket, och det är hääärligt.

Imorgon ska vi på trubadurafton på Centralkrogen här i Väderstad. Vi är ett gäng på sex personer som ska dit. Ska bli så trevligt!

Ja, sen är det ju helg, och då får man ta det lite lugnt. Tror jag ska rycka manen på hästarna, och ev klippa Kalle en sista gång för säsongen. Han har ju självklart inte börjat fälla ännu.
På söndag ska jag till Mjölby och skriva en dressyrklass. Det tycker jag är intressant och kul.
Har oxå bestämt mig för att börja rida lektion i Mjölby, bara för att komma igång med min egen ridning lite. Det blir precis lagom att börja på ridskolehästar nu när man varit ifrån lektionsridning så länge. Dessutom måste jag kolla så foten (läs ledbandet) fixar att jag rider. Men jag avslöjar inte när jag börjar......

Nu ska jag gå och förbereda morgondagen (packa gy-väskan osv) och sedan lägga mig, tror jag. Vaknade och var megaförkyld (snorig och ont i halsen) i morse. Inte kul! Men....... sjuk är jag INTE!!!

Kram Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0