Tisdag 28 april 2009

Det är inget roligt just nu! Cindy blev dålig i går. Var tungandad och rosslade lite när Lina tog in dem. Det har ju fullkomligt exploderat med pollen sista dagarna. Så det var väl inget annat att vänta....
Jag kände väl på mig det på något underligt sätt, för innan jag åkte iväg igår morse, tog jag fram cortisontabletterna vi har kvar sen förra gången. Så det var bara att börja stoppa i henne av dem i går, efter att ha pratat med veterinären.
Tyckte hon var lite bättre i morse, men i eftermiddags var hon klart sämre igen. Så efter ett nytt samtal med veterinären, har vi bestämt att vi får nog ta in henne mitt på dagen, då det är som värst med pollen. Vi ska fortsätta med medicineringen, så får vi stämma av igen i morgon. Usch, känns inget bra att hon inte svarat bättre på kortisonet. Jobbigt att se henne andas så tungt. Men hon är pigg i övrigt, låter som en drake när hon ska ha mat, och skrapar med foten. Gnäggar glatt när man kommer. Tyckte hon var något bättre nu i kväll, när hon stått inne en stund. Skit oxå!!
Vi som planerat åka till Linköping och prova Linas balklänning imorgon. Får se hur det blir med det nu.
Nej nu ska jag ta lite kaffe och tröstäta an muffins.
Ha det gott............
/Betty


Kommentarer
Postat av: sannaaa

Det är lite ont om tid nu när lärarna kom på den roliga idén att gå två timmar längre på tisdagar, men det verkar lösa sig ändå så fort paddocken tinar upp ordentligt ! :)

2009-04-28 @ 22:23:00
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0