Onsdag 22 april

Nej, nu har det varit stilltje här igen. Skärpning!!
Hade clinic med Gunnel i söndags, och det var såå trevligt. Inte jättemycket biljetter sålda, men det var helt ok ändå.
Flera som var där, har pratat med mig efteråt och tyckte det var jättebra. Kul att folk blir nöjda när man ordnar något.
I måndags var det ridlektion igen. Cyrano, hette min häst då. En ponny, faktiskt. Kändes väl rätt ok, men jag orkade inte hålla om riktigt som jag hade önskat, hela tiden, och då blev han inte så kul. Varje gång han kom ur form, blev han urstark och bara bet fast och försökte dra iväg. Speciellt i vänster varv. Traven var hyfsad nästan hela tiden. Fick till ett par bra öppnor oxå mot slutet. men vänster galopp, kändes inte så bra. Josefin, tyckte det såg bra ut, med tanke på att det var första gången jag red honom. han var svår, sa hon. Nåja, jag antar att jag får rida honom nu några gånger, så jag kommer kanske på honom mer varefter.
I går var vi hos Sissi Lilja med Bosse. Lina red sin första "lektion" där med henne. Hon var riktigt på hugget. Bosse, alltså! På gränsen till het, kan jag säga. Vi som har ridit på för att få henne att ta bra stöd på bettet och få egen framåtbjudning. Det har lyckats, kan jag lova!!
Men hon var så fin. Lina fick jobba med att forma henne runt innerskänkeln, och även prova lite skänkelvikning. Gick riktigt bra. Hon tog skänkeln bra. Sissi tyckte hon var fin. En bra modell på häst, sa hon oxå. Lina var oxå jättenöjd med henne. Hon satt lite ner på henne i galoppen oxå. För att kunna ta tillbaka henne lite, så hon inte bara ångade på.
I dag har hon vilat. Inte för att jag tror hon är trött, för när vi gick ut ur ridhuset igår, så var hon inye det minsta trött, utan blåste raskt upp sig och steppade på lite mot transporten. Man undrar var hon får all energi ifrån.
Men, vilodag i allafall. Om inte annat för att smälta alla intryck. I morgon är det en tur till Josefin igen.

Håller på med att göra film i trean, jag jobbar i. Så kul! Har upptäckt ett program, så jag kan redigera från vår videokamera. Hoppas på att kunna klippa klart en reklamfilm imorgon. Ska försöka lägga ut någon av filmerna här sedan.
Men nu ska jag gå och sova, så jag orlar upp imorgon.

Ha det bra och på återseende. Snart..............förhoppningsvis!
/Betty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0