Pyssel, pyssel, pyssel........

Klockan 10.00 idag, kom Petra, Alma, Jenny och Hanna för att pyssla.
Efter att ha burit in deras grejor, i vardagsrummet, där Lina och jag redan burit ner vårt, började vi med att..........fika.
Petra hade bakat en saffranskaka, glutenfri, såklart. Gott, gott! Jag syndade med en liten bit......

Vi fikade i köket, för hela rummet svämmade över med papper, blommor, stansar, stämplar och annat pyssel.  

   
    mina papper               Petras och Jennys förvaring och papper

      
 våra verktyg                      stämplar, stansar, blommor och annat smått o gott


När vi fikat, satte vi igång för fullt. Det stansades och stämplades, embossades och klistrades, målades och klipptes.
PRATADES och SKRATTADES!

       
  Petra och Alma                        Jenny pysslar

       
Jag gör ett bröllopskort        Bordet efter en liten stund

Vi gjorde en snabb paus för lite lunch. Det blev kasslergryta och kokt potatis. Till det en fräsch sallad.

                     

Jag lät alla svara på några frågor som handlade om srapbooking eller att göra kort.
Här är frågorna:

1. Hur länge har du hållt på med det här?
2. Vilken är din favoritsak?
3. Vilken färg använder du helst när du scrappar/gör kort?
4. Vilket är ditt roligaste pysselminne?

  Värdinnan
1. Riktigt aktivt ca 2,5-3 år. 
2. Stämplar-totalt fast i stämpelträsket.....
3. Milda färger, gärna av brunt, rosa, grönt
4. Faktiskt idag, det har varit jättetrevligt. Men jag har haft många mysiga pysselstunder med barnen på jobbet oxå....

Lina
1. Ungefär lika känge som mamma-2,5 år.
2. Bosskuten eller penselpennan
3.  Blått och brunt
4. Idag

Petra
1. 2 år
2. Min Quick Kutz tång
3. Starka färger
4. Det är nog i lördags, när jag och Hanna satt hemma och gjorde kort, och jag tappar limstiftet i kaffekoppen, så det stänkte ut på mitt kort och på Hannas papper. DÅ skrattade vi båda två. (Behöver väl inte säga att hon var förbjuden att dricka kaffe inne i rummet där vi pysslade)

Hanna
1. 2 veckor efter mamma
2. Mina nya stämplar och embossingpulver
3. Grönt
4. När mamma och jag satt och pysslade, och mamma, som hade flanellpyjamas på sig, tappar hur många utstansade bokstäver som helst. Gissa om de fastnade i flanellen. Snacka om bokstavsbarn....

Alma
1.2 år
2. Blommor av alla de slag (bestämde vi andra, eftersom allt hon producerar, har blommor på)
3. Rosa och blått
4. Idag

Jenny
1. Ca 2 veckor
2. Embossingpulver
3. Rosa (svarar både Alma, Hanna och Petra i kör samtidigt som Jenny själv säger det)
4. Idag

På eftermiddagen tog vi en fikapaus, och då hade Hanna fixat två goda pajer och vaniljssås. MUMS!

Vi avslutade strax före kl. 18, och då hade vi allihopa producerat minst två kort var, och passat på att stämpla upp lite motiv av varandra, och passat på stansa ut lite från varandras stansmaskiner.

Här kommer lite av det vi gjorde. Tack tjejer för en jättekul dag. Det gör vi om!

  
Detta är korten Petra gjorde

   
Alma var mest produktiv, tror hon gjorde 4-5 kort. Här är tre av dem.

   
Hannas kort. hon gjorde ett par personliga med foton på mottagaren. Kul!

 
Linas två kort, såg ut så här.

 
Här är Jennys skapelser.  Detta blev suddigt tyvärr. Man ser ändå lite.

 
Beställningskort jag gjorde. Jag fick till tre kort, men ett kan jag tyvärr inte visa
här idag, av en speciell anledning Det visar jag nästa vecka.....

En del av fotona blev som sagt lite suddiga, men det viktigaste var ju att vi pysslade. Så att vi passade på att ta lite kort, var bara bonus. Men det var en hellyckad dag!

Kommentarer
Postat av: Petra

Vackert vackert.Kul var det verkligen.Det gör vi om.

Hi hi Kram Kram

2008-09-09 @ 07:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0