Fredagkväll

Jaha, nu sitter man här och det är fredagkväll igen. Fattar inte hur fort veckorna går. Igår var vi på studiedag, som handlade om resultatredovisning. Föreläsaren Bo Sundblad, som jag hört tidigare, var mycket bra. Engagerad och mycket inspirerande, och tog fram mycket bra exempel. Även lite skolhistorik (politisk sådan oxå), pratade han om. En mycket givande dag.
Idag efter jobbet, åkte jag till Stallmagasinet, som ligger i utkanten av Mjölby. Köpte müsli till hästarna där. Hade fått veta att hon har Mustangfoder, som vi ger hästarna. Nu var det erbjudande på det oxå. En mycket trevlig butik, med massor av olika fodermärken. Vilken trevlig butiksinnehavare! Sånt gillar jag, personer som är serviceminded. Dit återkommer jag gärna. 

Imorgon ska vi filma Magnum lite till, och skicka upp till Boden, tillsammans med kopior på lite dressyrprotokoll. De är väldigt intresserade av Magnum, och det känns kul. Som sagt, där tror både Lina och jag att han kommer få det riktigt bra. Pratade med Therese i Gullabo idag, och hon hade sagt till några att Magnum var till salu, så vi får se om det hör av sig fler framöver.
Per och Benke ska flytta en vägg i stallet imorgon oxå, så vi får en större box, till Bozetti, som ska komma i oktober.
Eftersom vi har lite som måste göras imorgon, skippade jag min resa till Bokmässan i Göteborg, som jag skulle åkt på i morgon bitti.

Satt och rensade lite på datorn, och hittade lite roligheter, som jag sparat, och tänkte dela med mig. Jag börjar med den här:

Nästa liv

I det här livet är jag en kvinna.
I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.
När man är en björn måste man gå i ide. Man bara sover... i sex månader!
Jag skulle kunna leva med det.

Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också.

När man är en björnhona så föder man sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen.
När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar.
Jag skulle absolut kunna leva med det.

När man är en mammabjörn vet alla att man menar allvar.
Man klappar till vem som helst som stör ens ungar.
När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det.

Om man är en björn så FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning.
Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett.

Ha det, så ses vi förhoppningsvis imorgon.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0