Måndagkväll

Så är helgen slut. Och måndagen oxå....
I fredags hade vi lite folk här på lite mat. Jättetrevligt var det!

På lördagen hade vi anmält Bozetti till löshoppning i på Mjölby Hästcentrum. Det gick jättebra, både at lasta dit och hem, samt att löshoppa. Josefin, som höll i det hela tyckte vi hade en trevlig häst, med bra trav och galopp. Sen tyckte hon att Bosse hade en bra inställning till sina uppgifter. Jättekul!
I går tog vi det lite lugnt, och red lite ute på henne. Mest skrittade vi, men lite trav blev det oxå. Det var första gången Lina red innan hon varit ute i hagen innan. Hon var lite på tårna först, men hon gjorde inga konstigheter för det. Bara visade att hon var lite taggad. Trampade runt lite i stallgången, och skrittade lite hastigt, när vi skulle iväg. Hon är verkligen kanon i tempramentet. Idag vilar hon helt. Har bara gosat omkring med Kalle i hagen.

Jag har haft dressyrträning för Sofie och Cosby ikväll. Det var längesedan sist. Det gick riktigt bra! Vi tränade på öppna, mest i skritt, och på galoppfattningar och avbrott. Han såg riktigt avspänd och fin ut. Lina var med och fotograferade, så jag lägger in bilder på ekipaget en annan dag. Förhoppningsvis imorgon.

Imorgon börjar jag sent, så en liten sovmorgon kanske man kan kosta på sig. Åtminstone till klockan 06.15, tror jag.....

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0