Julstämning

Den här dagen har gått i julens tecken, kan man säga. Imorse gjorde Lina och jag, Rocky Road, supergott julgodis, som jag såg Leila göra förra året i "Leilas jul".

Här kommer receptet och lite bilder. Allt för att skapa lite julstämning och godissug:

600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2  påsar dumlekola (jag delar varje i 3 delar)
2 nävar mini marshmallows
3  dl salta jordnötter
1  dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i lagom bitar. Bra att ha den framme en stund innan man ska skära den.

   


Här är den färdig, och vi ska bara skära upp den och sen.......smaka!




Sen åt vi årets första julbord - på Väderstad Centralkrog. Sååå gott och så mysigt det var där. Kan rekomenderas.
Så här fina flaskor fick man mineralsvatten i:



Hela eftermiddagen, efter att vi kom hem, har jag gjort julkort och lite annat pyssel. Även lagat Kalles trasiga fleecetäcke.
När jag tog in hästarna, passade jag på att prova Bosses nya fleecetäcke. Ett mörklila med kryssgjordar, som Bosses "mormor" köpte i fredags på Ullared. Det passade perfekt, och hon var så flashig i det. Kanon att ha i stallet, för bara 80:-.
Bra till en som ibland har tagit sig ur sina täcken och vi hittar dem trasiga i boxen. Nej, det är bara ett som hon gjort så med, och det hade inga fasta gjordar, och så hade svansremmen lossat, så det satt inget vidare.

Här kommer några kort jag gjort idag:

  

  

                   

Nu ska jag bänka mig i soffan en stund, framför tv:n. Ha det gott!
Kommentera gärna, så vet jag att du varit här.......
Kram Betty


Kommentarer
Postat av: Marielle

Var med och svara på "dagens kluring". Rätt svar vinner en produkt från ett kritvitt ställe! Komigen, var med du också! :-)



2008-12-08 @ 17:24:52
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Caroline Thörnvall

Julgodiset såg riktigt gott ut. Ska nog göra det här hemma i år.

Ska försöka komma och kolla på Bosse snart också, nyfiken som man är.

/ carro

2008-12-09 @ 14:47:41
Postat av: N

Älskar sånt här hihi :)

2008-12-09 @ 17:34:23
URL: http://nownaalberes.blogg.se/
Postat av: Sanna

Mia är min kompis, som hjälper mig när det behövs =) Det gick förövrigt jättebra för dom att hoppa idag, har var såå duktig. Lite fjantig i början med det gick över efter ca 3 språng. Hon har ju inte ridit honom i ridhus förut så, men nu blir det väll hon som får ta hand om honom när jag inte får rida..

2008-12-10 @ 22:39:48
URL: http://indeeed.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ny kluring på bloggen! Just as you know ;-)

2008-12-11 @ 17:16:31
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Lisa

mums ;>

2008-12-13 @ 17:15:13
URL: http://llisabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0