Festklädd gran och lite till

Först tänkte jag visa några underbara bilder från julafton. Vad sägs om denna bedårande lilla "julklapp"?

      
Lilla Smilla sovande under granen

Den här lila "sötsaken" då?

   
Lilla Angelina, på juldagen innan de ska åka hem.

Jag är moster till dessa ljuvliga skapelser, som är kusiner. Födda i oktober och december. Sååå söta!!!

Idag har familjen Thörnvall varit här och hälsat på. De var nyfikna på att se Bosse, och sen skulle vi fika oxå. De hade med sig dessa fantastiskt fina rosor, som var fulla med bling-massor av glitter.

   

Vi har även varit i ridhuset med Bosse. Hon har ju haft semester nu i tre veckor, så vi tyckte det var bäst att vara inomhus, eftersom hon inte blivit riden på ett tag. Jag longerade henne lite först, och hon var riktigt alert. Dels hade hon väl överskottsenergi, och sen var det ju lite kallt oxå, så det bidrog säkert till att hon var så framåt. Hon busade lite först, men lugnade sig rätt fort. Sen när Lina satt upp och började rida, var hon hur lugn som helst. Det märktes inte att hon varit ifrån detta alls. Däremot syntes det att hon blivit starkare, och har fått bättre kondis, för hon låg på mer än vad hon gjort tidigare. Sen tvärstannade hon inte när Lina skulle sakta av henne. Första gångerna hon skulle sakta av, fick hon styra lite mot väggen för att få bra avsaktningar utan att dra i henne. Vi tänkte åka bort dit imorgon igen, och göra momenten. Det går inte att vara här hemma, för det är rena isgatan på vår väg. Man vill ju inte riskera något...

Nu ikväll har jag klätt om vår gran, så nu är den nyårsfin......Kolla bara:

     
          FÖRE                           EFTER

Hade inget passande glitter, så jag fick ta glansigt presentsnöre i silver och blått.

Nu ska jag ta en bloggrunda.
Kram Betty                                                                               Visa gärna att du varit här........

Kommentarer
Postat av: malin

fin fin gran ska inspektera noga i morron

2008-12-30 @ 20:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0