Sista dagen

Idag är det som sagt sista dagen på semestern. Så jag har fixat lite med min nya kalender, kollat vårt nya schema m.m.
Jag börjar redan klockan 7.00 imorgon......
På eftermiddagen har jag pysslat till två nya kort. Sen gjorde jag min lätta rabarberpaj till fikat (recept nedan). Det var gott med vaniljsås till. Det finns lite kvar till kvällsfikat oxå, som ni ser....

                                                                         

Min lätta rabarberpaj 12 port

deg:                                                    fyllning:
300 g margarin                        ca 2-3 l rabarber               
1 1/2 dl socker                          3-4 dl socker
41/2 dl vetemjöl                        4 msk potatismjöl
41/2 dl havregryn

Skölj och skär rabarbern i bitar, lägg i stor form/mindre långpanna. Blanda socker och potatismjöl, och strö över rabarbern.
Smält maragarinet i en kastrull. Rör ner socker, mjöl, havregryn. Strö det över rabarbern. Grädda mitt i ugnen 20-25 min i 225°. Servera ljummen med glass eller vaniljsås. MUMS!

Här är bilder på korten jag gjort idag:

                               
                     krya på dig kort                                      tack kort

Fick ett pysselanfall nu ikväll, och klädde om en pärm, som jag ska ha på jobbet. Använde mitt vackra presentpapper med änglar, som jag köpte på marken i onsdags. Satte fast ett svart/vitt band på oxå. Gjorde en snygg namnlapp till pärmens rygg oxå. Blev rätt nöjd faktiskt. Nu ska jag packa ryggsäcken, och duscha. Får väl se till att komma i säng, lite skapligt idag.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

                                          

                  så här fin blev pärmen.....          och här är namnlappen, som tyvärr inte syns så bra pga blixten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0