Nymålat

Nu börjar man se slutet på vår stallrenovering. All byggnation är klar, och vi har börjat tvätta och måla. Det är SÅ kul. För nu blir det så fint. Eftersom det är lite "till och från" väder, har vi hästarna inne på nätterna. Därför kan vi bara göra klar en box i taget. Karl-Håkan får stå i sin gamla box "på hörnet", så flyttar vi runt de andra två. Vi började med Magnums box. Först tvättade vi, och sen får det torka en dag. Sen målar vi, och putsar fönster. Idag har Per målat Mejas box, så nu är det bara en box kvar. Den tvättar Lina och jag i morgon.
Kolla vad fint det blir med det grå och vita...
Jämför med hur det såg ut innan. Då var det blått, vitt och SKITIGT!


             
             före                                           efter

                   
 fönstergallren målas....                och fönsterkarmar

På förmiddagen kom Gunnel, och hennes barnbarn,  ner från Stockholm. Jättekul!
Vi åkte bort till Walltorp med Magnum, och Lina fick hjälp av Gunnel. Magnum var riktigt fin. Lina var supernöjd, och tyckte hon fick värdefulla tips att jobba vidare med.
På eftermiddagen åkte vi och gratulerade farmor som fyller år. Hon bjöd på smörgåstårta. Smaskens! Hon blev jätteglad över fotoalbumet med bilder från släktträffen, som vi gav henne.
Och du, Petra, det går bra att komma över hit i morgon förmiddag och fika. Så om du har dricker morgonkaffet, och hänger här, ring mig så kan vi träffas......
Imorgon ska jag pyssla lite, tror jag. Ska ju bli sånt väder, har jag hört :)

Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Petra

Snacka om skillnad. Man tror knappt det är samma stall ju. Verkligen snyggt.

2008-08-08 @ 09:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0