Första dagen på jobbet

Strax före sju, var jag på jobbet imorse. Första dagen efter 5(!) veckors semester. Kändes faktiskt ovant, till att börja med, men man kom raskt igång igen. Flera "nya" barn droppade in ganska direkt, som man fick hjälpa lite på traven. De skulle ha en plats att hänga kläder och ev väska på. Det var nästan lite körigt ett tag. Sen kom mina kollegor en efter en. Kul att träffas igen! Vi hade inte jättemycket barn idag, så det var rätt lagom att starta veckan med. Efter lunch tog vi med treor och fyror upp till vår "nya" avdelning, som vi skämtsamt kallar Vinden (högst upp på tredje vån). Där uppe jobbar jag och min kära Kicki, alltså (rugg)ugglorna på vinden......
Det är lite kvar att plocka iordning på där uppe, men jag tror att vi får det jättebra och mysigt sen.
Hade lite molande huvudvärk nästan hela eftermiddagen, och kände mig inte alls bra när jag kom hem. Men efter en stunds vila (på sängen, faktiskt) och lite god morotssoppa med nybakade baguetter, fick jag lite nya krafter. Är väl ovan vid arbete förstås:).
Imorgon börjar jag inte förrän kvart över nio, ska bli skönt. Ta det lite lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0