Trött

Har varit riktigt trött senaste dagarna, så när jag gkort det jag ska, har jag lagt mig och somnat direkt. Utom igår kväll. Hade sån hosta hela tiden, så jag trodde jag skulle bli tokig. Somnade och sov som bäst när klockan ringde i morse. Typiskt!

Idag fick Lina jobba heldag, istället för halvdag, som var bestämt. det innebar att jag som slutade först, fick åka ner till Bosse (inga stallkläder med) och göra klart henne, så lina bara hade att hoppa upp och rida när hon kom. Det var helt tomt i ridhuset när vi började, men efter en kvart kom första lektionen in. Men de höll till på halva, så vi kunde lugnt rida kvar på andra halvan. Det gick jättebra, både med skänkelvikningar och galoppfattningar. Hon har inte blivit riktigt lika framåt ännu, som hon var när hon var i full kondition. Men det kommer varefter styrkan och konditionen ökar. Imorgon blir det uteritt med Karin och Lord.

Både igår och idag har det blivit träning på att bli duschad oxå. Det är ju så smidigt och bra med spolplats i stallet. Mycket bra träning, för en som tidigare har låtsas tycka det är otäckt att bli spolad på benen...=) Nu är hon superduktig!

Imorgon är det fritidshemmens dag och vi ska ner till hembygdsgården med alla fritidsbarn. Blir kul! Ska tydligen bli fint väder oxå, och det gör ju det hela ännu roligare.

Men innan jag börjar jobba, ska jag ner till ridskolan och tvätta ett par maskiner hästgrejor. Vi har bokat tvättstugan där imorgon, så jag får börja, så får Lina ta vid när hon slutar.
Vi städade sadelkammaren igår, och då "hittade" man lite som behövde tvättas. Schabrak, täcken, flughuvor m.m.
Men det är bra att få sådana saker gjorda. Man är så nöjd efteråt.

Nej nu ska jag försöka sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0